Criatures 11/07/2016

Introducció al League of Legends per a pares (part1)

Edgar Gonzàlez
3 min
Introducció al League of Legends per a pares (part1)

BarcelonaPer: Edgar Gonzàlez

En les següents línies volem fer una anàlisi del videojoc League of Legends. És un dels passatemps més potents dels nostres adolescents, i és possible que molts de vosaltres no sapigueu exactament de què es tracta ni com els nois i les noies es relacionen a través d’ell. És un enemic o pot ajudar-nos fer un treball més enllà del joc? Conceptes com els eSports o el funcionament dels rànquings seran aspectes que desenvoluparem sense pretendre posicionar-nos, només assumint la realitat: els videojocs estan molt presents en l’oci i la inversió del temps dels adolescents.

Què és League of Legends? És un joc online que barreja l’estratègia en temps real amb combats cos a cos, formant part d’un equip de fins a cinc persones. El joc comença quan cada un dels participants escull un “campió” i les seves “runes” i “mestratges”, que seran el seu avatar, els encanteris i els recursos que podrà utilitzar durant la partida. Cada equip està situat en un vèrtex d’un plànol de forma quadrada. L’objectiu del joc consisteix a destruir torres fins a arribar al Nexus (el centre neuràlgic de cada equip i que serveix de connexió amb els seus jugadors), destruir-lo i guanyar la partida. Per tant, cada jugador distribueix el seu campió pel tauler segons l’estratègia establerta. Llavors dependrà de l’agilitat i l’estratègia del jugador per fer servir la màgia i recursos de què disposa i així ajudar el seu equip a destruir el Nexus contrari. Les partides es poden jugar contra altres persones o contra el mateix sistema. Cada cop que es guanyen partides es poden comprar “campions”; cada campió té unes habilitats especials, i dominar-los requereix temps i pràctica. Un cop s’arriba a un determinat nivell (30) es poden jugar rondes classificatòries i campionats.

El rol de cada jugador Quan comencen les partides cada jugador té un rol diferent, unes funcions diferents davant la partida, i per tant és primordial una bona comunicació entre ells per establir uns objectius i comunicar als companys què està succeint. Cal entendre que el jugador veu el que passa a la seva zona i un mapa petit amb la visió general de la partida, però no veu el que està succeint exactament als seus companys. Cada jugador depèn del que està fent ell, i el seu equip depèn del treball individual i de cooperació amb cada jugador. Les partides tenen alts i baixos i els jugadors del mateix equip de vegades discuteixen entre ells mateixos, però saben que si desmotiven molt algun jugador i abandona la partida això els perjudica a tots. Igual que si es passen l’estona discutint, no estan centrats en la partida. La majoria de vegades estan jugant amb gent real, així que hi ha un cert compromís amb els altres companys de joc per no deixar-los a mitja partida en inferioritat numèrica.

Durada de les partides: 40-50 minuts.

Què és el MMR? Match Making Rating. És l’índex amb què s’emparellen els participants d’un equip tenint en compte les victòries i les derrotes de cada un dels components. Amb aquest índex es busquen uns rivals de manera individual i en grup amb un índex semblant, que augmenta quan es guanyen moltes partides seguides; per tant, quan els jugadors estan en una ratxa positiva no volen deixar de jugar, i alhora, si estan en una de negativa, volen recuperar-se de la baixada de nivells.

És un esport? És un eSport, i aquests són la versió competitiva dels videojocs que omplen estadis, són trending topic i milers de persones segueixen les retransmissions de les competicions. Corea del Sud és el país amb més tradició en eSports. Tenen una infraestructura amb més de 15 anys d’experiència, així com també retransmissions dels tornejos en directe per la televisió.

Més enllà del videojoc. Què podem treballar? A partir del coneixement del joc, les seves dinàmiques i la relació dels competidors i dels companys d’equip, plantegem diferents aspectes que es poden treballar amb els adolescents. Us volem anotar quatre dels axiomes principals que plantegem com a línia de treball per desenvolupar-los en profunditat en un altre article:

-Gestió de les emocions a partir de la derrota. Mai es pot guanyar sempre. -Treballar la frustració. -Aspectes de la comunicació. Si tenen idees sobre l’estratègia que ha de seguir l’equip les han de comunicar, de manera que la resta de jugadors entenguin el que passa pel seu cap. -Rols. Qui és el líder de la partida i qui l’assumeix en un moment d’incertesa.

Continuarà…

stats