10 normes per als grups de WhatsApp
Quan jo era jove, qualsevol grup tenia una llista de telèfons (fixos, esclar) de tots els membres. Al nostre esplai en dèiem el xivato, i quan calia comunicar alguna cosa i rebies una trucada, sabies que havies de trucar al següent de la llista. D'això en dèiem passar cadena. Això s'ha acabat: ara tenim el WhatsApp! És una eina extraordinària: comunicació immediata i difusió instantània. Però en els grups de WhatsApp de pares i mares, també confusió i malentesos, i fins i tot discussions virtuals que passen a ser reals. M'atreveixo a proposar-vos 10 normes per gestionar millor aquests grups, a veure si us ajuden!
- Deixeu clar de quins temes parlareu en el grup. Un grup de WhatsApp de famílies hauria de ser mooolt neutre. De fet, avorrit i tot.
- No cal estar sempre connectats, ni donar sempre resposta immediata. Saber deixar de banda el mòbil també ensenya els nostres fills a no dependre tant de les pantalles.
- Eviteu missatges repetitius. Si algú pregunta pels pantalons d'educació física del seu fill perduts, no cal que hi hagi vint "Jo no els tinc"!
- No us precipiteu. Sobretot, si el missatge us sembla indignant. Espereu, que potser s'han equivocat i era per a un altre grup!
- Sigueu respectuosos. Sempre. Això ensenya els nostres fills a ser-ho també.
- Vigileu amb les etiquetes. Referir-se a qualsevol amb malnoms és el primer pas per a la manca de respecte i l'assetjament.
- Eviteu els atacs i les acusacions. Resoleu les diferències d'opinió amb l'escola fent servir els canals de comunicació directes de què, ben segur, disposeu.
- Eviteu explicar temes personals. Ni vostres ni dels fills!
- Eviteu discussions personalitzades. Que comencen perquè oblidem que, per increïble que ens pugui semblar, no tothom és de la nostra opció política, de la nostra sensibilitat artística o dels nostres gustos musicals…
- Recordeu que tot se us pot escapar de les mans! I podeu acabar com a notícia truculenta en un programa informatiu sensacionalista.
No sempre tinc coses a dir, però això sí que us ho diré: feu servir les eines que vulgueu, però recordeu que no hi ha res com la presencialitat i el contacte humà, directe, senzill, acollidor i amable.
(I si us ha agradat l'article… ja el podeu fer córrer pel grup de WhatsApp!)