ARA Balears

Formació i educació integral a través de l’art

La Puresa d’Inca organitza el 'I Horabaixa literariomusical' seguint els passos de la mare Alberta

Formació i educació integral a través de l’art / PURESA DE MARIA Zoom

El col·legi la Puresa d’Inca va acollir el dimecres 22 de maig el 'I Horabaixa literariomusical' amb l’objectiu d’impulsar les capacitats artisticoculturals dels seus alumnes realçant la figura d’Alberta Giménez, que des dels inicis, ja fa quasi 150 anys, va voler impulsar la formació i el gust per l’art a través del teatre, la pintura, els brodats i, sobretot, els horabaixes literaris i musicals a les Festes de Primavera de Can Clapés, a Palma.

Amb la intenció de perseguir l’educació integral de la persona, segons l’estil de la mare Alberta, aquesta jornada literariomusical persegueix desenvolupar i potenciar experiències pròpies de l’art interpretatiu, creatiu i expressiu de cada un dels alumnes. Així, s’acosten a aquelles jornades literàries i musicals que ja des del 1870 la mare Alberta organitzava amb els seus alumnes en aquell vell casal de Can Clapés, intentant despertar-los sentiments i vivències que els fessin créixer.

L'objectiu de la jornada va ser descobrir la importància que té l’art en l'educació

L’horabaixa del 22 de maig es va convertir en el mateix escenari que va ser Can Clapés per descobrir la importància que té l’art en l’educació i, per tant, en la societat. Va ser un moment per gaudir, somiar i valorar les capacitats interpretatives dels alumnes. Així, entre els recitals poètics en català, anglès, alemany i castellà, es van poder sentir diferents peces musicals interpretades pels alumnes. Miquel Costa i Llobera, Joan Alcover, Rafael Albertí, Pablo Neruda, Antonio Machado, Gustavo Adolfo Bécquer, Mark Twain… i piano, flautes, trompetes, clarinets, trombó… van arrodonir una jornada plena d’artistes. I, per acabar, un poema escrit per una alumna de la mare Alberta, Maria Antònia Salvà, de qui es va llegir el poema 'Roses blanques'.