Cristina Serret Alonso

Ets llaminer?

Els capricis dolços com les gominoles, els núvols o les regalèssies són molt populars i agraden sobretot als nens i nenes. Tot i que en pots menjar de tant en tant, no és recomanable consumir-ne sovint. Avui t’expliquem per què Amb la col·laboració de Mercè Gonzalo, dietista-nutricionista i portaveu del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya

Llaminadures / MARTA CAYUELA Zoom

De què estan fetes les llaminadures?

Les llaminadures com els ossets de gominola es fan amb tres ingredients principals: sucre, gelatina i àcid cítric. Després se’ls afegeixen colorants i saboritzants, que els donen color i gust.

Did you know?

The Chupa Chups logo was designed by Salvador Dalí in 1969

Sucre a dojo

El principal problema de les llaminadures és que tenen una gran quantitat de sucre. Com més dures i seques siguin, més n’hi haurà. En algunes, el percentatge arriba al 90%, gairebé és com si ens empasséssim una culleradeta de sucre.

Crack yourself up

- What kind of candy is never on time?

- ChocoLATE

Per què no n’hem d’abusar?

El sucre que trobem de manera natural en aliments com la fruita no és dolent, però si en mengem massa, com quan ingerim moltes llaminadures, pot causar problemes de salut. Un altre inconvenient de les llaminadures és que, com que sovint es queden enganxades a les dents, poden provocar càries.

El dolç extrem

I encara hi ha un tercer motiu per no menjar gaires llaminadures: ens podem acabar acostumant al seu gust dolç tan intens. Llavors trobarem que la resta d’aliments que són dolços de manera natural, com la fruita, no ho són prou.

Per què ens agraden?

Ingerir substàncies com el sucre genera satisfacció i benestar. És per això que les llaminadures ens agraden tant. Però, atenció, això no vol dir que per tenir benestar haguem de menjar llaminadures. La felicitat no està en els aliments!

Soft and chewy

The texture of candy depends on the ingredients

Llaminadures naturals

Una bona alternativa a les llaminadures són les fruites d’estiu, com les cireres o les mores. També pots picar fruita seca, panses o dàtils. I si tens un desig irresistible de menjar alguna cosa dolça, tria aliments més saludables que les gominoles, com ara la xocolata negra.