Oci a casa 13/10/2021

Avançament editorial: 'Educar adolescents', d'Alba Castellví

Avui es publica un manual per viure sense conflictes amb els fills i ajudar-los a créixer

3 min
Portada del nou llibre d'Alba Castellví,  'Educar adolescents'.

Des d'avui es pot trobar a les llibreries Educar adolescents, la nova proposta d'Alba Castellví (Angle Editorial), sociòloga, mestra i mediadora de conflictes. A Educar adolescents (títol que a la coberta apareix amb altres adjectius ratllats, com ara insolents, mandrosos, egoistes...), Castellví exposa un ampli ventall d’estratègies pràctiques que ha pogut contrastar a la consulta on treballa com a mediadora i també com a mare, de manera que es poden adaptar a cada context familiar.

Castellví, autora de l’exitós Educar sense cridar*, del qual ara es publica una 11a edició renovada, ha pogut comprovar que a l’origen de la problemàtica amb què es troben els pares d’adolescents hi ha la falta d’eines i propostes concretes. Aquest manual demostra que és possible entendre’s amb els fills "en aquella edat difícil". Així, en el punt de partida de les estratègies i consells que es poden trobar en aquest llibre, així com en l’Educar sense cridar, hi ha la confiança en una "educació respectuosa, responsabilitzadora i serena", bàsica per a l’entesa entre pares i fills. Des de les primeres pàgines, Educar adolescents es mostra deutor d’aquell primer manual, que vol "acompanyar els fills entre els quatre i dotze anys en el camí cap a l’autonomia". Com la mateixa autora exposa en la presentació de l’obra, són les mateixes famílies, les que li han demanat "que les acompanyi una mica més, mentre encara conviuen amb uns fills que han crescut i ara tenen altres necessitats i altres maneres de relacionar-se".

Per a Castellví, el contacte amb altres pares i algunes notícies dels mitjans evidencia que en l’adolescència dels fills molts progenitors se senten sols a l’hora d’afrontar algunes problemàtiques. Així, no són només els fills, els que requereixen un acompanyament. Castellví aborda al llibre qüestions com la convivència a la llar, el sexe, el mòbil i les xarxes socials, l'alcohol i les drogues o la (des)motivació pels estudis. En aquest sentit, apunta com els adolescents constaten que els seus referents i molts dels que triomfen a la nostra societat són rics i populars no pas per mèrits intel·lectuals sinó pel que fan a internet o als mass media: jugar a videojocs, promocionar un estil de vida o vendre la seva imatge. Això és un factor de desvalorització dels estudis, que per a molts nois i noies no són la via per obtenir el que valoren. En relació amb els telèfons mòbils, per exemple, la sociòloga apunta que "abans de posar el mòbil en mans d’un adolescent cal que sàpiga quan i com el podrà fer servir". "Si no ho sap per endavant, totes les condicions que li posarem li semblaran arbitràries i les voldrà negociar. Si abans de començar les condicions de funcionament ja estan clares, serà menys probable que agafi mals hàbits, que després costen de reconduir. No obstant això, per les característiques addictives de certes aplicacions, el més probable és que l’adolescent sempre vulgui més mòbil del que se li permet, així que no ens deslliurarem de l’estira-i-arronsa que intentarà fer", afegeix.

Podeu llegir un avançament d'Educar adolescents a sota d'aquestes línies.

Avançament editorial: 'Educar adolescents', d'Alba Castellví

____________________

Compra aquest llibre 

Fes clic aquí per adquirir 'Educar adolescents' a través de Bookshop, una plataforma que dona suport a les llibreries independents.

Fes clic aquí per adquirir 'Educar sense cridar' a través de Bookshop, una plataforma que dona suport a les llibreries independents.

stats