Així fa de mare

“Per cuidar els fills has d’estar bé”

Pilar Benítez és especialista en hàbits saludables per a les dones i mare de la Patricia, el Pepe, l’Ana i la María, d’entre 24 i 15 anys. Acaba de publicar ‘Mujeres agotadas y cómo dejar de serlo’ (Grijalbo). Podeu seguir el seu mètode a la web ‘www.sienteteradiante.com’

“Per cuidar els fills has d’estar bé” / FOTO: MANOLO GARCÍA Zoom

Als trenta-cinc ja havia tingut gairebé tots els meus fills, era una professional que treballava vuit hores i ho volia fer tot absolutament perfecte. No me n’adonava perquè era més jove i tenia més força, però estava molt estressada. Llavors vaig tenir un problema de salut que la medicina tradicional no em podia resoldre. Vaig fer un canvi de dieta i es va resoldre el problema de salut.

¿En què va consistir aquest canvi?

Eliminar el sucre. No et pots imaginar com canvia el teu cos sense sucre.

¿Podem fer que un nen deixi de menjar sucre?

És complicat, però no impossible. El sucre crea addicció. Hi ha sucre a tot arreu: al pa, a les salses, als embotits. El problema és que fa que la sang i els teixits siguin àcids i els exposa a infeccions. A nivell energètic, el sucre fa que la nostra energia se’n vagi cap a fora. És com l’alcohol, que dissipa l’energia. Cal vigilar amb els nens hiperactius o els que tenen dèficit d’atenció. Jo proposo a les mares que redueixin el sucre i veuran com els seus fills es concentren millor, com estan més reposats.

¿Alguna cosa més a eliminar?

La llet. És un aliment que dificulta la digestió. És molt greixós. Estimula la generació de mocs, cosa poc recomanable a la tardor i l’hivern.

Però un got de llet al matí és bo, o no?

No, dispersa l’energia. La llet és un sedant de l’energia. És indigest. Predisposa a les al·lèrgies. Hi ha alternatives, com la llet vegetal, llet d’avellanes o d’arròs. D’entrada podem barrejar llets, fins que els nens s’acostumen al nou gust. Cal fer-ho a poc a poc i de manera amable, sense demonitzar cap aliment.

Però primer ho ha de fer la mare.

La dona és la clau per canviar els nens i la parella. Ha de començar per ella mateixa. T’ho dic per experiència: per cuidar els fills has d’estar bé. Si ens oblidem de nosaltres mateixes ens trenquem.

En el teu llibre proposes un canvi que vas experimentar tu.

Comença amb un pacte que cada dona ha de fer amb ella mateixa, un pacte en el qual es concedeix dotze mesos per fer un canvi. Un canvi espectacular que es fa al llarg de dotze passos.

Explica-me’ls.

Primer és fer un contracte amb tu mateixa per un any. El resultat és que recuperaràs l’energia que tenies abans. D’entrada eliminar el sucre i reduir el cafè. Després vigilar els esmorzars, que són molt importants per no quedar-nos sense energia a mig matí.

Què més?

Cuidar la compra, coses que cal tenir sempre a casa, com fer sopars lleugers o preparar bon menjar per dur a la feina en tàper. Cada cop que aconseguim una cosa, ens proposem un nou repte. També explico que cal fer una mica d’exercici. A poc a poc, a mesura que anem menjant millor, passa una cosa curiosa.

Quina?

Que comencem a pensar i a sentir de manera diferent, amb més intensitat i claredat. De sobte, la dona té més intuïcions, té més paciència i sent la necessitat de viure la vida d’una altra manera. És el moment de començar a fer una mica de meditació. Retrobes un silenci intern. També cal aprendre a dormir i descansar millor. Respirar millor. Tot això fa que la dona vagi recuperant la seva energia i finalment acabem recuperant el sexe.

Recuperant-lo?

Esclar! Moltes dones ja no saben quina excusa donar a la parella, però és que no tenen prou energia i se senten culpables. Tenen por que la parella busqui en un altre lloc allò que no troba a casa. Però quan es recupera l’energia, pot tornar el sexe. Tot això en un any. Viure és això. La resta són històries.