01/08/2015

Quadern d’estiu. Unitat 7. Llunyania

3 min
Quadern d’estiu. Unitat 7. Llunyania

Reprenc el quadern d’estiu que vam iniciar l’estiu del 2014 amb noves lliçons igualment imprescindibles. L’estiu és un moment fantàstic per prendre daiquiris sota una ombrel·la de la platja, però si a la libació del daiquiri hi afegim la lectura d’aquestes lliçons la nostra experiència serà triplement satisfactòria. En aquesta primera lliçó treballarem el concepte de: llunyania.

Objectius

Treballarem la distància entre nosaltres, progenitors amb un daiquiri a la mà, i els nostres menors d’edat a càrrec (MEC). La distància, a mesura que es van fent grans, cal que augmenti de mil·límetre en mil·límetre. No cal que sigui així sempre. Encara que els nostres MEC tinguin disset anys podem seguir abraçant-los i amanyagant-los, especialment davant dels seus amics a la porta de l’institut. O no fer-ho a canvi de... en fi, això correspon a una altra lliçó. Aquest distanciament físic (no pas psíquic ni espiritual ni, ai, econòmic) costa a certs progenitors. Així que cal treballar-lo. Cal treballar-lo.

Activitat 1. Medi natural

El meu cos: la mà. Admira les teves dues mans. Per fer-ho cal que deixis anar la mà del teu MEC de dotze anys d’una vegada. Sé que et costarà fer-ho, però pots aconseguir-ho. Imagina’t que la seva mà et passarà una grip espantosa que impedirà que puguis beure daiquiris amb palleta perquè tindràs el nas tapat i si ho fas t’ofegaràs. Ara que ja has fet aquest pas gegantí, observa-les. Les teves mans tenen cinc dits cadascuna i no deu. Escriu aquesta observació. Intenta deduir com ha pogut passar. ¿Potser hi ha tingut alguna cosa a veure que el teu MEC de prebigoti i veu amb galls de Pep Guardiola ja no t’agafa la mà? Pensa-hi, pensa-hi. Mou les teves mans i sent la lleugeresa de només la teva mà. Prova d’obrir la cremallera dels pantalons o la cremallera que sigui. Ho notes? Ara et costa menys. ¿Creus que és pel mateix motiu que abans? Segueix pensant, segueix pensant més. Vas bé. Apunta quantes accions són més senzilles sense tenir la mà del teu MEC agafada i escriu una conclusió que comenci per: “¿Però què coi estava fent?”

Activitat 2. Informàtica

Mapes de Google. Calcula la distància entre casa teva i l’escola gràcies a l’enginyosa pàgina de Google Maps. Descobreix com coi es fa. Intenta tenir-ho llest abans de setembre. Ara que ja ho has descobert o que el teu MEC t’ho ha ensenyat, si veus que la distància és inferior a un quilòmetre... o potser dos... va, sí, dos, i el teu MEC és més gran de nou anys, activa el mapa en mode satèl·lit (si cal, torna a demanar ajuda al teu MEC). Observa el recorregut. Apunta per quants quarters generals de grups delinqüents organitzats han de passar. També mira si han de travessar rius cabalosos amb piranyes afamegades. Si no n’hi ha, escriu un exercici de conclusió que comenci per: “Estimat MEC, el proper curs aniràs sol a escola i si ploro només serà perquè sóc un progenitor sensible”.

Activitat 3. Gimnàstica

Fes gimnàstica passiva i queda’t sota l’ombrel·la prenent el daiquiri mentre el teu MEC fa gimnàstica activa i juga sol sense la teva intervenció intervencionista. Aconsegueix mantenir-ho un mínim de cinc minuts. Afegeix-hi un minut al dia. Escriu una conclusió que comenci per: “Cambrer, ¿em pot portar un altre daiquiri?”

Bon estiu. Oi que sí?

stats