Per entendre'ns més bé
Glossari dels mots més comuns que ens podem trobar al llarg de l'etapa escolar dels nostres nens

En el camp de l'educació i la salut és habitual l'ús de sigles i conceptes específics, ja sigui per redactar informes o especificar ajudes i suports, diferenciar la naturalesa de les dificultats, etc. Com a pares i, per tant, destinataris de la informació dels nostres fills, sovint podem trobar-nos termes que resulten difícils d'entendre. Per això, l'article d'avui pretén servir com a glossari dels mots més comuns que ens podem trobar al llarg de l'etapa escolar dels nostres infants.
Serveis educatius de la conselleria d'Educació i Universitat:
- SAD: servei d'atenció a la diversitat
- EAP: equip d'atenció primerenca (atenen els infants de 0 a 6 anys)
- EOEP: equip d'orientació educativa i psicopedagògica (atenció durant l'etapa escolar)
Equips específics d'atenció a la diversitat:
- EOEP EADISOC: equip d'avaluació de les dificultats de socialització i comunicació
- EAC: equip d'alteració del comportament
- Equip DSV: equip d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials associades a discapacitat sensorial visual
Alumnat
- NEE: necessitats educatives especials (alumnes que requereixen, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota l'escolarització, determinats suports i atencions educatius específics derivats de discapacitats o trastorns greus de conducta)
- NESE: necessitats específiques de suport educatiu (alumnes que requereixen una atenció educativa diferent de l'ordinària perquè tenen NEE).
Les NESE poden estar associades a:
- NEE: necessitats educatives especials
- DEA: dificultats específiques d'aprenentatge
- AC: altes capacitats intel·lectuals
- IT: incorporació tardana al sistema educatiu espanyol
- CPHE (condició personal i història escolar): alumnat amb un desfasament curricular de dos o més cursos per condicions personals greus de salut, o derivades dels factors socials, econòmics, culturals, geogràfics i ètnics
Respostes educatives d'atenció a la diversitat:
- Mesures generals de suport
- Mesures ordinàries de suport
- Mesures específiques de suport
Aquestes mesures de suport seran proposades i dutes a terme pels professionals del centre escolar i seran revisades i ajustades periòdicament si escau.
En cas d'ACS, les famílies o tutors legals han d'estar informats de l'abast d'aquesta mesura.
Professionals específics:
- EOE: equip d'orientació educativa
- AL: mestre d'audició i llenguatge
- PT: pedagogia terapèutica
- ATE: auxiliar tècnic educatiu
Recomanacions
http://weib.caib.es/ En aquesta pàgina trobareu informació i orientació sobre l'activitat de les distintes direccions generals que formen la conselleria d'Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears: ajudes i subvencions, llicències, beques, programes, plans, etc.
*La informació d'aquest article ha estat extreta del portal del Servei d'Atenció a la Diversitat del CAIB
Aina Moratinos i Mariona Herrera són logopedes de Creix