Escola 02/07/2019

Tots aprenem de manera diferent

Experts en diferències d’aprenentatge es donen cita en les VI Jornades de Project Difference

A.f.
2 min
Un estudiant fent els deures en una imatge d’arxiu.

Avui, 2 de juliol, experts en educació i infància s'han citat a l’Auditori de Sant Cugat, a Barcelona, a les VI

Jornades Sobre Diferències d'Aprenentatge, que s'han desenvolupat sota el títol 'Detecció, diagnòstic i intervenció a l’aula'. Organitzades per Project Difference, iniciativa i projecte de la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé, l’objectiu de l’esdeveniment és ajudar la comunitat educativa a entendre i tractar la diferència dins l’aula, destacant les habilitats de pensament úniques dels nens amb diferències d’aprenentatge.

Aquestes jornades buscaven fer viure als participants l'experiència dels nens. Així, han pogut escoltar en primera persona les seves experiències dins l'aula i rebre eines per detectar i entendre les diferències d’aprenentatge, així com pautes i estratègies per potenciar les capacitats dels infants a l’aula. Per exemple, s'han presentat els resultats de les últimes recerques que s'estan duent a terme i la seva aplicació dins del procés educatiu. A més, s'ha debatut sobre com serà el nostre futur gràcies a aquestes habilitats especials que tenen els nens dislèxics –la flexibilitat cognitiva i creativitat, la visualització i les habilitats complexes de resolució de problemes–, teninnt en compte que la neurodiversitat es farà cada vegada més valuosa dins del món laboral.

Project Difference va néixer l’any 2014 per iniciativa de la Fundació Ricardo Fisas Natura Bissé. És un programa basat en la resposta a la intervenció precoç (RTI), un moviment multidisciplinari impulsat pel National Center for Learning Disabilities dels Estats Units que té com a objectiu ajudar els nens amb dislèxia, TDAH i discalcúlia, entre d'altres.

Els números també ballen

Els tres eixos centrals d’activitat de Difference són la formació de professors, l'acompanyament de col·legis i la difusió de millors pràctiques mitjançant jornades com la d'avui.

stats