Criatures 02/06/2016

Una idílica escola de poble

2 min

L'escola on treballo són una extensió de la meva família. Quan arribo a l'escola reparteixo petons i abraçades per tot arreu. No hi ha res més agradable que formar part d'un claustre on tots ens respectem i treballem amb la comoditat de qui està per casa. Perquè és quan ens sentim còmodes que som capaços de donar el millor de nosaltres mateixos. És la confiança el que ens inspira i ens fa sorgir el nostre talent. En canvi, la rigidesa ens reprimeix, ens congela i no permet aflorar les nostres habilitats. A l'escola de Bràfim passa tot el contrari, l'ambient és relaxat, tots ens coneixem i estar junts és una celebració. Explico les coses boniques de l'escola on treballo, perquè hi ha tanta bellesa que sembla un somni fet realitat. També hi ha molts projectes per fer i, de vegades caiem amb la temptació de queixar-nos pel que falta en comptes d'agrair el que tenim. Sembla més fàcil observar els matisos que cal millorar que apreciar tots els recursos que ja estem gaudint. La nostra escola és per exemple, una escola lenta per definició, d'aquelles que estan tan de moda ara en els cursets de pedagogia importada d'Itàlia, perquè es respecten els ritmes dels nens i nenes de forma natural. Tenim temps per atendreuna notícia important, per observar un niu de pardal que ha caigut a terra o per escoltar una cançó que una nena de primer s'ha après. També tenim un altre tresor impagable: el silenci. Al voltant de la nostra escola només hi ha vinya, camins d'ametllers i oliveres i el campanar del poble. Així és que no hi ha cap factor extern que interaccioni amb els cervells dels infants a ple funcionament. La contaminació acústica no ha arribat a la nostra escola i l'atmosfera de treball i ordre tan apreciada per Maria Montessori, és un regal que gaudim cada dia. La natura en continua transformació és un altre factor que ens gratifica i ens brinda la oportunitat de múltiples aprenentatges. Les excursions als voltants de l'escola són experiències que permeten sentir-nos part de l'entorn on vivim i connectar-nos amb el context que som. És una escola petita on cada mestre s'endinsa en l'apassionant aventura d'acompanyar els nens i nenes en el seu procés de creixement amb devoció. Les criatures arriben a l'escola i obren les portes del seu cor amb espontaneïtat, és mostren tal com són, sense màscares, disfresses ni complexes. Senzillament expressen la seva personalitat de manera innata. I als mestres se'ns encomana aquesta sinceritat perquè la puresa dels seus actes ens emociona. Per aquest motiu, perdem les inseguretats que un dia vam poder tenir i gaudim de fer la nostra feina el millor que sabem: entregar la persona que som a uns infants que agafen de cadascú de nosaltres el que més els convé. D'aquesta manera, construeixen la seva pròpia personalitat, com un trenca-closques, format per totes les peces dels qui hem escollit ser al seu costat. Gràcies companys i companyes, nens i nenes, pares i mares

per haver estat part de la meva felicitat!

stats