Psicologia i Educació Emocional

Psicologia i Educació Emocional

Blog de continguts psicoeducatius

Acompanyant els fills/es en els processos de divorci (Part 2)
0

Acompanyant els fills/es en els processos de divorci. Les emocions. (Part 2)

Aquest nou post amplia la informació de l’article anterior (Acompanyant els fills/es en els processos de divorci) i es centra en l’acompanyament emocional als fills/es quan la parella es separa.  Els conflictes entre els progenitors representen un factor estressant en els fills/es, que intentaran, en funció de les seves capacitats, comprendre’ls, avaluar-los i afrontar-los. El primer que ens hem de preguntar és quins sentiments poden estar presents abans de que es comuniqui la notícia de la separació, durant i després. Que apareguin o no i la intensitat d’aquests sentiments, pot variar...
Acompanyant els fills/es en els processos de divorci (Part 1)
0

Acompanyant els fills/es en els processos de divorci (Part 1)

Abans i durant el plantejament de la separació mares i pares solen tenir molts dubtes sobre com fer-ho de la millor manera de cara als fills/es, ja siguin petits o adolescents. Avui exposaré un tastet del que treballo a les sessions de psicoteràpia o als tallers grupals, eines que permeten afrontar millor aquesta reconstrucció del context familiar. Per als fills/es sol ser millor que els seus pares es separin, que viure en una llar amb conflictes constants entre la parella que no s’acaben de resoldre i que afecten la convivència.  El conflicte entre els pares té una influència més duradora...
Educació menstrual
0

5 consells per educar en el cicle menstrual

Aquest article pot ser especialment interessant a totes aquelles persones que menstruen, a les que menstruaran, a les que van menstruar i per què no, a les persones que no menstruen ni menstruaran mai. Però vull posar sobretot focus en aquelles que estan a prop de dones que estan a punt de menstruar, o que no fa gaire que ho han fet. Sí, potser és el primer paràgraf que llegiu on MENSTRUACIÓ, ha aparegut més vegades.  És una cosa tan comuna que sembla mentida que se’n parli tan poc i que la desinformació sigui tan gran. Ho puc comprovar directament quan treballo amb adolescents que...
Només vol jugar!
0

Per què es duplica el consum d'ansiolítics entre els joves?

Després de més de 10 anys d’experiència atenent a joves, m’he trobat més vegades de les que m’agradaria com alguns metges o metgesses de capçalera, després d’una o un parell de visites que no arriben ni tan sols als 20 minuts, recepten ansiolítics sense tenir en compte el context personal en el que és produeix aquesta ansietat i sense cap treball emocional al darrera que ajudi a aquests joves a millorar les competències per entendre i aprendre a regular el que senten. El mateix passa amb les persones adultes. El que sobta molt d’aquests tipus d’intervencions, és que està comprovat per...
Internet alça la veu.
0

Mòbil i adolescència. Caixa d'eines per a la família

Després d’escriure durant un temps al blog Emocional Ment, ara inicio una altra aventura per proposar temes relacionats amb la psicologia i l’educació emocional, dos dels grans amors de la meva vida.  M’estreno amb un tema que es presenta sovint quan treballo amb adolescents i les seves famílies: els mòbils. Quan no es tenen, perquè es volen tenir i quan es tenen, per regular el seu ús. S’ha obert un focus d’oportunitats, però també de possibles conflictes, per tant, s’ha de filar prim si la intenció és gestionar-ho de forma adequada. Perquè de ben segur que el que voldran mare/pare i el...

Katia Velar

Katia Velar

Sóc Psicòloga Sanitària Infantojuvenil i Familiar, especialitzada en Educació Emocional i Benestar per la Universitat de Barcelona. Crec que intel·ligència emocional és una competència clau per a la vida i, afortunadament, podem desenvolupar-la si la treballem.

Aquest blog pretén ser un espai que acosti la psicologia i l'educació emocional a qualsevol persona interessada en millorar les competències emocionals d’infants i adolescents, en l’àmbit familiar i educatiu. L’objectiu principal és compartir de forma entenedora teoria, pràctica i evidència científica a partir de la meva experiència.

Un major coneixement i entrenament en les habilitats i competències de la intel·ligència emocional, pot efectivament contribuir a fer-nos créixer i millorar com a persones, com a professionals i com a societat (Rafael Bisquerra).

Segueix-me a les xarxes