Blog | L'apunt docent
08/03/2018

El dorsal 261 #8M

He començat la sessió ( de mates, sí, de mates) demanant que em diguessin el nom d'esportistes masculins. En menys de dos mil·lisegons ja tenia les vint-i-una mans aixecades dient noms de futbolistes famosos. Tot seguit els he demanat que no diguessin futbolistes i han seguit dient Rafa Nadal, Marc Márquez, Roger Federer, Lebron James i un llarg etcètera. Jo anava comptant amb les mans i de seguida m'he quedat sense dits. L'exercici següent era evident:

  • Digueu-me ara noms d'esportistes femenines.
  • Aquella que neda, .. la Belmonte.
  • Molt bé, la Mireia Belmonte, qui més?
  • L'altra que neda, la .. es diu Ona.
  • Ona Carbonell.
  • Qui més?
  • Aquella que juga a bàdminton.
  • Algú recorda el nom?
  • (silenci)
  • Mireu-me les mans. Heu dit desenes d'esportistes famosos i només us han sortit dues o tres esportistes femenines. Com és això?
  • Perquè per la tele només parlen dels homes.
Cargando
No hay anuncios

(Cares d'incredulitat i silenci).

Després he posat els 4 minuts d'aquest vídeo.

Cargando
No hay anuncios

Tot seguit l'hem debatut com cal i hem parlat de la valentia que va tenir la Katherine per seguir corrent tot i les advertències de l'organització. En aquest moment, quan ha sortit el tema de trencar amb el poder establert, ha sortit una alumna que ha recordat la Rosa Parks.

Cargando
No hay anuncios
  • Una vegada ens vas explicar el cas d'una dona negra que va seure a davant de l'autobús tot i que en aquella època estava prohibit.
  • Sí, la Rosa Parks.
  • Torna'ns-ho a explicar...

Reivindicar les heroïnes del passat és un exercici necessari a l'escola que vol encarar el futur amb més justícia i dignitat.