Criatures 22/11/2014

L’èxit de somiar. L’escola del futur es reinventa

Els Mobile Learning Awards inclouen en la seva tercera edició la geolocalització d’elements emblemàtics de Catalunya que hagin fet els alumnes participants

Bernat Vilaró
2 min

“El premi és ser aquí” o “Ha valgut la pena tota la feina que hem fet, només cal mirar la cara dels alumnes”. Aquestes són algunes de les impressions que tenien els professors de les escoles que van participar al febrer en els premis Mobile Learning Awards 2014 (MLA). Amb l’objectiu d’incentivar l’ús dels formats digitals i audiovisuals en el sector educatiu, ara els guardons es preparen per a la seva tercera edició. Els organitza la Mobile World Capital Barcelona, com a part del programa mSchools, amb la col·laboració de la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA.

En aquesta nova edició hi haurà un total de tres concursos, i hi destaca com a novetat la tipologia que fa referència a les aportacions al Mobile History Map, un projecte pioner amb el qual l’alumnat de primària, secundària i cicles formatius crea i geolocalitza continguts relatius a punts d’interès propers al seu centre educatiu. Així, aquesta categoria dels MLA 2015 se centrarà a fomentar la georeferenciació d’elements patrimonials emblemàtics de Catalunya per part dels centres docents, mitjançant les tecnologies digitals i el programari específic d’aquest projecte.

En primera persona

L’Anna Pérez i la Núria Cervera són mestres de l’Escola Collaso i Gil de Barcelona, que l’any passat es va endur el primer premi dels MLA en la modalitat d’experiències educatives amb dispositius mòbils. Va ser gràcies al projecte 7xTablet, que promou l’ús de les tauletes en el procés educatiu.

“El premi ja era el fet d’anar a participar-hi i, en veure que ens endúiem el primer guardó, els alumnes van quedar entusiasmats i nosaltres molt sorpreses. El més maco és veure com ho viuen ells, però també com van portar l’experiència a classe”, expliquen les mestres. Com que el premi era econòmic, per comprar tauletes per a l’escola, i els alumnes eren de 6è i ja marxaven del centre, tenien la sensació de marxar de l’escola però deixant-hi alguna cosa útil”. “La nostra escola és en un entorn amb moltes dificultats econòmiques, i premis com aquest et donen una petita empenta, també per la injecció de moral que suposa a l’hora de tirar endavant”, afegeixen l’Anna i la Núria.

El concurs

Tots els centres docents del país que imparteixin educació primària o secundària poden participar als MLA 2015. El període d’inscripció i de lliurament de propostes -que ja s’ha obert- acaba el dilluns 9 de febrer del 2015. A més del concurs de geolocalització del Mobile History Map, les altres dues categories dels premis són les experiències educatives amb dispositius mòbils i les micronarracions audiovisuals.

El nombre de centres que participen als MLA ha anat augmentant considerablement, i dels 90 vídeos presentats en la primera edició, es va passar als 180 de l’any passat.

S’espera que aquesta tercera edició sigui també un èxit. L’entrega de premis se celebrarà en el marc de l’IT World Edu, el punt de trobada i d’integració entre el sector tecnològic i l’àmbit educatiu.

stats