L’impuls als nous talents digitals

Els projectes tecnològics que han concorregut a la tercera edició dels mSchools App Awards s'han distingit pel seu alt nivell

L’impuls als nous talents digitals
Judit Monclús
11/06/2016
3 min

Aplicacions mòbils amb sensors cerebrals que faciliten la vida a persones amb discapacitats motores a les mans, d’altres que ajuden a aprendre a gestionar emocions i, fins i tot, dissenys capaços de dirigir robots 3D. Els projectes tecnològics que han concorregut en la tercera edició dels mSchools App Awards s’han distingit pel seu alt nivell. “Cal seguir empenyent aquest talent, la qualitat dels projectes que heu presentat és espectacular”. Amb aquestes paraules rebia Aleix Valls, director executiu de la fundació Mobile World Capital Barcelona, els finalistes del certamen que premia els millors projectes d’aplicacions mòbils desenvolupats a l’assignatura App Education.

Com apunta Albert Forn, director de mSchools, la matèria, a més d’ensenyar conceptes bàsics de programació i disseny d’aplicacions, “va acompanyada d’una immersió en el món empresarial dissenyada perquè els estudiants comencin a veure de prop l’emprenedoria”. En tres anys s’ha triplicat el nombre d’estudiants que la cursen en arribar als 18.000 d’aquest curs, que ha comptat amb gairebé 400 escoles implicades. “mSchools té un impacte real per als estudiants: un 32% dels alumnes que cursen App Education ens han dit que la proposta els ha fet canviar de parer i passar-se a carreres tecnològiques”, afegeix Forn.

CREIX LA PARTICIPACIÓ

En aquesta edició dels mSchools App Awards hi han participat més de 4.000 alumnes. La categoria App Education ha mobilitzat més de 800 estudiants, que han presentat més de 200 projectes, una xifra que suposa un increment del 60% respecte a l’edició del 2015. La nova categoria dedicada al Mobile History Map (MHM) ha comptat amb la participació de més de 3.400 alumnes de primària i secundària que han elaborat més de 150 aportacions geolocalitzades sobre el mapa amb informació destacada i pròxima al seu centre.

Els 45 alumnes guanyadors en la categoria App Education gaudiran d’una estada a l’mSchools TechCamp, la segona edició dels campaments tecnològics d’estiu creats per ampliar els coneixements de l’assignatura App Education. “Hem preparat un programa que permetrà als joves viure una immersió completa en el món de la tecnologia mòbil i el disseny d’aplicacions, una experiència que compaginaran amb una completa proposta esportiva i d’oci”, diu Forn. Per la seva banda, els vuit equips guanyadors de la categoria MHM rebran una impressora 3D per a l’escola i un curs per a docents per introduir aquesta tecnologia a les aules.

Com cada any, el certamen ha comptat amb un espai de fira, on els participants han presentat les seves propostes i, per primera vegada, amb un escenari on han fet diferents sessions de pitching : el jurat encarregat d’avaluar els projectes estava format per professionals del sector de les noves tecnologies, la innovació, la creativitat i l’educació, i encapçalat per John Hoffman, director executiu de la GSMA. Precisament va ser Hoffman qui, després de l’entrega de premis, es va dirigir als estudiants per esperonar-los a seguir posant en marxa idees innovadores: “Cal celebrar que la participació hagi augmentat i que més de la meitat dels participants siguin noies, però el més important d’aquest projecte és que heu après habilitats digitals, que és el negoci del futur, i heu après a treballar en equip”. A la vegada, deixava la porta oberta a la intenció que les propostes tecnològiques dels més joves puguin tenir cabuda en una pròxima edició del MWC.

Els premiats

APP EDUCATION

IoT, robòtica i control de dispositius:

Bio-Control, Col·legi Frangoal de Castelldefels (ESO)

My Little Baby, Institut Roseta Mauri de Reus (Batxillerat - Cicles formatius)

Oci i gestió personal:

Kofu, Col·legi Montserrat de Barcelona (ESO)

La Guerra de les Gatlàxies, Institut Baix Camp de Reus (Batxillerat - Cicles formatius)

Aplicacions educatives:

Edukids, Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar (ESO)

Aprendre xinès, Institut Baix Camp de Reus (Batxillerat - Cicles formatius)

Serveis a la comunitat i la ciutadania:

Emocionari, Institut Mare de Déu de la Candelera de l’Ametlla de Mar (ESO)

Auto.me, Institut Roseta Mauri de Reus (Batxillerat - Cicles formatius)

Vot del públic:

Screwie, Col·legi Sagrada Família de Santa Perpètua de Mogoda

Menció especial millor presentació pública:

Make Music, Institut Torre del Palau de Terrassa

Menció especial millor comercialització:

StickSlaughter, Institut de Palamós

MOBILE HISTORY MAP

Alumnes de primària 1r premi:

El tren del segle XX a Ripoll, escola Vedruna de Ripoll.

2n premi:

Any Potau/Campdesunyer, escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí i Poblet.

3r premi:

A Valls, Castells, Escola Baltasar Segú de Valls.

Alumnes de secundària 1r premi:

El patrimoni industrial del Prat de Llobregat, Institut Estany de la Ricarda del Prat de Llobregat.

2n premi:

Cambrils i la mar, Institut La Mar de la Frau de Cambrils.

3r premi:

La petjada el tèxtil a Ripoll, escola Vedruna de Ripoll.

Menció especial millor testimoni oral registrat:

Oficis del segle XX, Escola Nostra Llar de Sabadell.

Menció especial recerca més original:

Centelles comença al segle XX. ‘La força i el savi’, Institut Pere Barnils de Centelles.

stats