Infància 28/11/2017

No regalem estereotips

'La joguina que no existeix', campanya per lluitar contra els estereotips en l’àmbit de la infància

A.f.
3 min
No regalem estereotips

Abacus Cooperativa ha presentat la campanya 'La joguina que no existeix', que té com a objectiu lluitar contra els estereotips de gènere a l’hora de triar les joguines als infants aquest Nadal. Amb aquesta iniciativa es pretén posar en el centre del debat el paper dels històrics rols socials i de gènere i la limitació que els estereotips suposen per als nens i nenes a l'hora de jugar. Per reforçar-ho, es posarà a la venda la capsa de la joguina que no existeix, l’Adam, a partir del 6 de desembre. Es tracta d'un 'pack' solidari que destinarà els seus beneficis a EnCORatja’t, una proposta educativa de la Fundació Catalana de l’Esplai, a Catalunya, i a la Fundación Esplai Ciudadanía Comprometida, a Palma i el País Valencià, que advoquen per la igualtat de gènere i la violència zero.

A través d’aquesta campanya de valor, que té com a lema 'Aquest Nadal, no compris estereotips', Abacus aposta per un consum de joguines crític, responsable i allunyat dels estereotips, basat en diversos aspectes:

  • Abastir nenes i nens d’una diversitat de joguines perquè puguin desenvolupar plenament les seves habilitats i capacitats com a individus i així créixer en llibertat.
  • Participar en els moments de joc, deixant de banda els rols històrics estereotipats, i trencar amb les jerarquies dels espais.
  • Considerar igualment valuosos tant els jocs de destresa i habilitat com els més físics. Tan important és valorar la sensibilitat i la destresa com la valentia i la força.
  • Apostar pel joc cooperatiu, que fomenta el respecte, la paciència, l’amabilitat, l’enginy, l’empatia i la solidaritat.
  • Reflexionar davant dels missatges publicitaris i de la societat del consum.
  • Mostrar sinceritat en el moment de seleccionar les joguines i lliurar-les als infants, i procurar tenir una actitud oberta i sense prejudicis.

Abacus Cooperativa, en línia amb el seu compromís social, ha apostat per un acció que comptés amb la sensibilització de socis i consumidors quant al valor educatiu de la joguina, en aquest cas fent èmfasi en la compra de joguines sense pressions de gènere.

Aquesta iniciativa, com apuntàvem, té com a entitat beneficiària la Fundació Catalana de l’Esplai amb el seu programa EnCORatja’t, que duu a terme un treball coeducatiu amb els infants i joves, les famílies i la comunitat, per aconseguir una societat més igualitària, lliure de discriminacions i de qualsevol forma de violència. En el cas de Palma i el País Valencià, la donació anirà destinada a la Fundación Esplai Ciudadanía Comprometida.

Segons Maravillas Rojo, presidenta d’Abacus Cooperativa, a través d’aquesta campanya es vol “fomentar un consum responsable en l’àmbit de l’educació cultural i d’oci”. En aquest sentit, Rojo ha remarcat la importància d’apostar “per una selecció de joguines amb valors i sense tenir en compte el gènere al qual van dirigides”.

L’espot de la campanya està disponible a través de la plataforma Lajoguinaquenoexisteix.com; en aquest web, a més, hi ha continguts i aportacions d’experts en el món de l’educació i el joc, i també presència a les xarxes socials, com Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. El web té l’objectiu de convertir-se en un fòrum de debat al voltant dels estereotips que hi ha instal·lats al món de la joguina, i oferir eines per acostar-s’hi d’una manera crítica i profunda.

stats