Criatures 16/05/2014

Com xais

3 min

- En aquest país som la llet, de veritat que sí! La setmana pasada em va arribar la queixa d’una mare, una queixa per l’atenció que va rebre al part i en la lactància. Una queixa amb un parell d’ovaris i amb esperit de servei.

-

Alguna vegada em sembla que havia comentat al bloc que si calia, diguéssiu mentides. Que si el vostre pediatra us agradava perquè com a patòleg era bo, que mentíssiu si l'assigantura de lactància la portava fluixa. Bé, que mentíssiu o que no diguéssiu tota la veritat sobre la lactància o la criança dels vostres fills i en resposta a certes preguntes no entressiu en donar explicacions:

-Dorm bé? Siiiiiiiiiiiii

-Menja de tot? Siiiiiiiiiiii

-El pit per postres? Siiiiiiiiiiii

-Ja no mama? Noooooooo

Però és clar aquesta posició és molt simple per nosaltres, ens evita deixar-nos el nervis i el fetge cada vegada que anem a veure el pediatra o a qualsevol altre sanitari, però realment ajudem a fer normal l’estil de criança que hem triat? Ajuda a mostrar als profesionals que hi ha altres realitats?

I als hospitals? Acabem de parir i no ha estat el part que voliem, no ens han tractat com ens hauria agradat, no han respectat les nostres desicions plantejades al pla de part, no ens han ajudat a alletar o ens han dit mil coses i totes contradictòries referents a com iniciar la lactància... I què fem? Callem. No diem res i assumim que és el que hi ha i que tenim sort d'estar vives i tenir una criatura sana i que si la lactància no ha funcionat ha estat només per culpa nostra.

I quan a la farmàcia ens ofereixen mostres de llet artificial saltant-se les lleis? O quan veiem ofertes de 2x1 en llet artificial?

Callem.

O quan una mare pateix durant mesos una mastitis subaguda que és tractada amb els antibiótics incorrectes, o quan es nega que tingui res perquè només té dolor? Què fem....

Doncs seguim callant....

A casa nostra ningú presenta queixes, ningú diu res, tothom calla, ningú protesta.... Som com xaiets.

És clar que costa presentar queixes i protestar, és clar que fa mandra i que sovint és quelcom que pensem que volem fer però mai fem... Però realment és l'única manera que tenim per poder anar modificant la situació i fer-nos sentir, els usuaris han de prendre el control i han de fomentar la millora i el canvi dels serveis. Si no ens queixem com sabran que les coses no van bé?

Presenteu queixes expossant els fets als hopsitals o clíniques on us han atés, relatant perquè no esteu satisfetes amb el tracte rebut. Envieu el text al servei d’atenció a l'usuarii a la gerència de l'hospital. Sovint no cal explicitar el nom exacte de la persona que us ha atès, a més sovint no sabreu ni com es deia, pero sí relateu els fets amb les vostres dades.

Si el pediatra que teniu és privat i n’esteu tips no marxeu per la porta de darrera, deixeu clar perquè marxeu i en busqueu un altre. Si el pediatra és de la seguretat social podeu presentar queixa, en prendràn nota i us n'assignaràn un altre.

A les farmàcies si veieu que la llei no es compleix ous ofereixen llet artificial al supermecat, en primer lloc infomeu al farmacèutic o botiguer, perquè a vegades desconeixen la llei, i si no us fa cas o us envia a pastar fang, envieu la queixa a santitatexplicant els fets i adjunteu (no fos cas) la llei Espanyola que regula la venta, distribuició i comercialització de la llet artificial

En el següent llistat podeu presentar queixes ja sigui a la Generalitat o al Ministeri de Sanitat.

https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/conqxs/conqxs.do?set-locale=ca_ES&reqCodeChangeLanguage=newCqs

http://www.ics.gencat.cat/contacteusuaris/contacteUsuaris.jsp

http://www.cus-usuaris.org/

https://www.msssi.gob.es/oficinaInformacion/frmBuzonContacto.do

Potser ha arribat el moment de moure'ns i deixar de ser xaiets!

stats