Criatures 05/05/2014

Ciència ficció el dia de la mare

3 min

-

Ara que ja ha passat el dia de la mare us puc dir que en penso de tot plegat, bé, qui diu de tot plegat diu de l'anunci 100% lactància que ha fet una coneguda i vermella marca de telefonia mòbil.

-

L’anunci és bonic, no ho nego, és tendre i ens mostra tetes fent la funció per la que van ser creades i criatures a la teta (què més vols Padró?) ... i ja ho sé i em fa certa gracia o certa complaença però no puc evitar que una sensació agredolça em recorri.

Vaig preguntar al Facebook del "Som la Llet" si l’anunci els agradava, i el resultar va ser un "sí" general. És clar que no sé si podia esperar del grup res diferent, no? A totes els va agradar i els comentaris eren molt positius, molt bons (i tot i així encara no t’agrada Padró?) ivaig penjar als comentarisdos anuncis més,un d’aigua i un de cotxes on la lactància tambéhi apareix, i el mateix: comentaris positius.

Una cosa que em fa ràbia (sí, molta) digueu-me llepafils, maniàtica, exagerada, talibana, extremista... o el que vulgueu però les criatures que surten en primer pla en aquest anunci mamen de pena! Sí de pena!!!

Fa mal al ulls i als mugrons veure les agafades al pit! És clar que dedueixo que els models criatures són fills i filles de models mares lactants, per tant també dedueixo que les seves respectives lactàncies han de funcionar a les mil meravelles. Però no em puc deixar de plantejar la responsabilitat de qui mostra les imatges.

(Explica't Padró) No sé si m’enteneu, si l’anunci fos de cotxes no sortiria un conductor irresponsableconduint sense cinturó de seguretat o parlant pel telèfon mòbil (Ok, si és de la DGT segur que sí, però no és el cas i segur que acabaria amb sang) ... I mil coses que han de ser mostrades de manera correcta! Doncs perquè nassos hem de perpetuar imatges erròniesde lactància? Si sabem que la postura i l’agafada al pit és part de l'èxit en el funcionament de la lactància, de què ens serveix un anunci on tot el que veiem és susceptible deser modificat? Molt bonic sí, però fet amb els peus.

I en segon lloc i no menys important, per què les tetes a la televisió fan bonic i al carrer fan nosa? Perquè tothom troba tendre i preciós aquest anunci, però hi ha mares que segueixen rebent retrets, mocs i improperis quan fan el mateix que a l'anunci?? D’acord, al carrer no les veuen en blanc i negre ni amb música de fons, ni en ralentí... d’acord, però és el mateix! no?

Doncs no, no ho és. La publicitat és per vendre i sovint la publicitat no és la realitat, són mentides, o veritats a mitges.

I en aquest cas estic segura que a ningú li ha molestataquest anunci, no crec que a ningú li hagisemblat indecorós, inapropiat o obscè... Exactament el que passa al carrer oi? (ironia on Padró) cap dona ha estat expulsada o convidada a fer servir un espai “més apropiat”, oi? Cap dona ha rebut males mirades o males paraules quan ha estat alletant en públic, oi?

Colla d’hipòcrites!

A la televisió tot són flors i violes, a la tele tot és bonic imira que els hem fet propagada als senyors de la companyia telefònica en qüestió. És clar que m’agrada veure dones alletant a la televisió encara que em venguin telefonia mòbil, un cotxe o aigua.... Però el que m’agrada és veure dones reals alletant al carrer, sense músiques romàntiques, sense blancs i negres o escenes lentes. Aquesta vull que sigui la realitat i la normalitat. Gràcies senyors publicistes per fer servir la lactància en els seus anuncis però gran part de la societat encara no està preparada per transformar el quecreeu en una realitat.

Ara per ara en alguns llocs és més aviat és ciència ficció.

stats