Menjar bé per créixer millor

Gemma Ros

8 consells per celebrar un Nadal saludable

walnuts-1058511_1920 Zoom

walnuts-1058511_1920

Sí, ho celebrem tot al voltant de la taula. El Nadal és un d’aquells moments de l’any en què et sembla que t’asseus a taula i només t’aixeques per anar el sofà i tornar a la taula i així anar fent... Les sobretaules són llargues i els àpats feixucs. Però la veritat és que, si tenim la sort de poder gaudir dels àpats en família, són uns dies molt bonics. A mi m’encanta quan ens reunim tots (a vegades costa una mica durant l’any...) i xerrem una mica de tot i riem, i juguem amb els nens, i cantem... Sempre m’han semblat unes festes molts entranyables i d’estar per casa, amb la llar encesa i l’arbre i el pessebre...

Però tot això no ha d’estar renyit amb la salut. De fet, sabem que si fem massa excessos tindrem digestions pesades, mal estar, cremor d’estomac, flatulències... Si t’ho penses bé, no és massa agradable, oi?

Podem gaudir molt del Nadalsense deixar-hi “la pell”.

Per això, he pensat que avui et podia donar algunes idees per celebrar un Nadal saludable, aptes tant per grans com pels petits de casa.

  • Menja de tot, però controla els excessos servint-te al plat una ració “raonable” i no repeteixis.
  • Evita cuinar quantitats massa grans. Hauríem de procurar que no ens sobrés massa menjar. D’aquesta manera, els dies que no són festius podrem menjar un plat de verdura i un peix a la planxa... i no caldrà que ens acabem les restes. En tot cas, encara que mengis més del compte, no et saltis la resta d’àpats.
  • Compra la quantitat de torrons necessària. Són molt calòrics i carregats de sucre, per tant, els hem de consumir amb moderació i procurar no tenir-los voltant per casa totes les festes. Els dies “normals” hem de procurar menjar fruita de postres i ni tocar els torrons.
  • Si feu uns entrants a base de “pica-pica”, procura posar-te tot el què menjaràs al plat i no vagis agafant una cosa darrera l’altre. Si no, és impossible que puguis controlar-ne la quantitat. El mateix passaria amb els torrons. Les sobretaules llargues amb els dolços a la taula són una temptació per passar-nos la tarda xerrant i menjant. Posa’t el què vulguis menjar al plat i, un cop acabat, no en mengis més.
  • No tinguis un pernil sencer a casa per anar tallant. Compra només la quantitat que necessitis.
  • Mou-te. En comptes de seure al sofà un cop acabat l’àpat, és molt millor sortir a caminar. Pairem molt millor.
  • Controla què compres al supermercat. Als nens els encanta veure com les botigues tenen les estanteries plenes de figures de xocolata, polvorons, torrons, boletes de coco, massapans... tot embolicat amb papers de colors nadalencs i bonics. Malgrat tot, no convé deixar-nos anar més del compte...
  • Quan et toqui preparar l’àpat a tu, pots optar per menjars menys calòrics i més fàcils de pair. Què tal una crema de verdures bicolor de primer? I un peix al forn de segon? I, per postres, a part dels torrons, una mica de fruita. Una bona idea és servir un carpaccio de pinya.
  • Bones Festes!!!!!