Cristina Serret Alonso

Els fruits vermells

Són petitons, amb formes atractives i un color llampant que ens crida l’atenció. Però el millor dels fruits vermells no es veu a simple vista. Aquestes baies silvestres són autèntiques píndoles de salut, llaminadures carregades de nutrients que no haurien de faltar mai a la nostra taula Amb la col·laboració de Guillermo Mena Sánchez, doctor en nutrició i metabolisme

Els fruits vermells / MARTA CAYUELA Zoom

Llaminadures silvestres

A la família dels fruits vermells hi trobem les groselles, les mores, els nabius, els gerds, les maduixes, les cireres i el raïm. S’anomenen així pel color rogenc de la seva polpa. I com que, a més, molts d’aquests fruits són silvestres, també es coneixen amb el nom de fruits del bosc.

Crack yourself up

-What is red and goes up and down?

-A raspberry in an elevator

Píndoles de salut

Menjar fruits vermells ens ajuda a protegir el cor. A més, són bons per evitar les infeccions i controlar el colesterol. També contenen substàncies amb un alt poder antioxidant. És a dir, que ens ajuden a combatre el desgast natural que pateix el nostre cos durant el dia. Finalment, els fruits del bosc també tenen un poder preventiu de les malalties urinàries i intestinals.

Defuig els ‘invisibles’

Els fruits vermells són un tipus de fruita, així que en pots menjar tantes vegades com vulguis. Això sí, no s’hi val a substituir-los per un làctic o algun altre producte industrial amb gust de fruits vermells. Sovint, aquests aliments en porten molt poca quantitat o, directament, només en tenen l’aroma.

Sweet and flavourful

You can use berries in many tasty recipes. They make a wonderful snack or dessert, and you can even include them in salads

Dolços o àcids?

Hi ha fruits vermells que són més aviat dolços, com les mores o les maduixes, i també n’hi ha que tenen un gust lleugerament àcid, com les groselles, els nabius i els gerds.

Did you know?

Berries, especially strawberries, are extremely high in vitamin C

Un superaliment

Has sentit parlar mai dels superaliments o superfoods? En diem així perquè tenen una gran concentració de nutrients i, per tant, resulten molt beneficiosos per a la salut. Doncs bé, els fruits vermells entrarien en aquest grup, perquè un sol grapat ens aporta una gran quantitat de vitamines, minerals i antioxidants.