29/08/2015

Quadern d’estiu. Unitat 11. Estudis ocults

2 min
Quadern d’estiu. Unitat 11. Estudis ocults

Objectiu: aconseguir l’estimulació camuflada de les neurones dels menors d’edat a càrrec (MEC) en època de vacances. La paraula ocults, per tant, no es refereix a la molt digna ocupació de l’ocultisme sinó a la tècnica d’ocultació de les nostres intencions reals: el manteniment d’una activitat cerebral mínima que eviti l’amnèsia irreversible respecte als continguts assolits durant el curs.

Activitat 1:

Explica-notifica als teus menors d’edat a càrrec (MECs) que aquest estiu has abraçat la fe de l’assemblearisme, la transparència i els pressupostos participatius i trasllada’ls el marró, vull dir, la responsabilitat, d’aconseguir quadrar el pressupost familiar disponible amb aquestes variables: casals d’estiu, suborns a cangurs per als primers quinze dies de setembre, vacances sota teulada o tela de roba, menjar no caducat, hipoteca per al material escolar, rehipoteca per al material necessari per a les colònies i/o casals i/o campaments, inversió imprescindible per a la cultura dels MECs en llibres de literatura i foment de la biblioteca personal, subministraments que no va bé que ens tallin (aigua, gas, internet, llum).

Activitat 2:

Suggereix-empeny els teus MECs a escriure una instància a l’autoritat corresponent per demanar que el solar mort de fàstic del costat de casa es converteixi en un camp de futbol apte per a MECs, perquè s’eradiqui de la faç de la Terra el bip-bip-bip odiós dels camions de les escombraries en fer marxa enrere i perquè es produeixi el miracle i l’esplai Matinada i altres esplais tinguin un local propi en lloc d’estar de prestat en escoles, cosa que demostraria que l’educació en el lleure de caire voluntari té la mateixa consideració que els castellers, les festes majors i altres fets associatius amb local propi. Un cop lliurada la instància, suggereix-insisteix que gravin un missatge al contestador de les autoritats pertinents per recordar-los les seves demandes. El missatge ha d’incloure frases subordinades i caldria obviar la interjecció “caguntot”, “sabem on viviu”, etc.

Activitat 3:

Proposa-obliga els MECs futbolers a fer un mapa de Google amb tots els llocs on han oblidat una pilota de futbol durant les vacances dels darrers cinc anys i que calculin el cost de les pilotes de futbol tenint en compte les oscil·lacions de l’IPC. El mateix es pot fer amb ulleres de sol del pare de les criatures, ulleres de presbícia de servidora i pots d’esmalts d’ungles de la MEC número 1. Aquesta activitat es pot adaptar a la realitat sociològica de cada llar.

Activitat 4:

Demana-imposa que els teus MECs fotografiïn les traces de mans i peus de no se sap qui a les parets i portes de casa. Ofereix-los - endinya’ls que pintin les traces amb el color original de la paret. Un cop fet, els dius que, ja de pas, el millor és que pintin totes les parets. Si s’hi resisteixen, ensenya’ls el pressupost dels cinc pintors als quals has demanat preu i els dius que si et veus obligada a acceptar-lo no podràs comprar pistoles d’aigua, ni globus per inflar-los d’aigua, ni vasos per beure aigua. Exagera. Exagera més fins que coli.

Bon estiu. I bons atacs de realitat.

stats