A.F.

Com ha afectat psicològicament el coronavirus a infants i joves?

S'inicia un estudi científic sobre l'impacte psicològic del covid-19 en infants i adolescents de Catalunya

Com ha afectat psicològicament el coronavirus a infants i joves? / PROJECTE ÒRBITA Zoom

Les conseqüències de l’emergència sanitària pel covid-19 per a infants i adolescents s’estenen molt més enllà del vessant sanitari. La falta de suport educatiu presencial, les conseqüències laborals que pateixen els seus familiars o la impossibilitat de mantenir el contacte amb les amistats condicionen el seu dia a dia i es desconeix l’abast de l’impacte que tot això tindrà en la salut mental de les criatures. La recerca científica a nivell mundial aporta dades cada cop més preocupants sobre els potencials efectes a llarg termini d’aquesta pandèmia en la salut infantil i el desenvolupament psicològic d’infants i adolescents, però, fins ara, les dades obtingudes de la investigació científica recullen únicament la informació aportada pels adults sobre la vivència emocional i l’adaptació dels nens i nenes.

Amb la voluntat de donar veu als veritables protagonistes de la situació, el Projecte Òrbita, en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Oberta de Catalunya, posa a disposició de tothom un qüestionari digital i gratuït de 38 preguntes adreçat a alumnes d’entre 1r de primària i 2n de batxillerat. L’equip del Projecte Òrbita treballa des de fa cinc anys en la recerca i el desenvolupament d’eines d’innovació educativa.

De manera anònima, poden expressar com han canviat les seves relacions familiars, la interacció social, el vincle amb el centre educatiu i l’adaptació emocional

De manera totalment anònima, poden expressar com han canviat les seves relacions familiars, la interacció social, el vincle amb el centre educatiu i l’adaptació emocional. Les dades es recolliran fins al 30 de juny i els resultats de l’estudi es podran consultar públicament el segon semestre del 2020. Durant el mes de juliol, les famílies participants rebran un informe individualitzat dels resultats dels seus fills o filles amb orientacions específiques d’atenció.