A.F.

Missió: generar talent

El premi vol reconèixer aquelles iniciatives que, des de dins de cada centre educatiu, projecten els talents del seu entorn al món

Es valoraran les experiències educatives dels centres de FP que facin referència a l’orientació, a la inserció laboral i a la FP Dual Zoom

Recentment es van presentat les bases del XIII Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia 2020, destinat a fomentar l’esforç dels mestres, professors i centres educatius que busquen i afavoreixen la generació del talent, en un acte que va comptar amb la presència d’Antón Costas, president de la Fundació Cercle d’Economia; Miguel Trías, soci de Cuatrecasas; Juan Carlos Lauder, director de la Fundación Bankia Formación Dual; Eduard Pallejà, director de la Fundació Agbar; Xavier López, director de l’Escola Octavio Paz i guanyador del premi el 2019, i Lídia Pastor, directora de l’Escola Mossèn Joan Batlle, finalista del premi el 2019.

Enguany el premi es convoca en tres modalitats, amb un únic premi per a cada modalitat dotat amb 10.000 € cadascun:

  • Infantil i primària (de 3 a 12 anys), Premi Cuatrecasas
  • ESO i batxillerat, Premi Fundació AGBAR
  • Formació professional de grau mitjà i grau superior de qualsevol família professional, Premi Fundació Bankia

Un centre pot optar a diferents modalitats segons el projecte que desenvolupa per a cada etapa: infantil i primària, ESO i batxillerat o FP. Es presentarà una candidatura per a cada modalitat.

En la seva intervenció Antón Costas va destacar: “El premi m’ha ensenyat que res està predeterminat. Molts del col·legis finalistes i guanyadors formen part d’ambients desfavorits. Això em reconcilia amb la humanitat”. Per la seva banda, Miguel Trías explicava: “Cuatrecasas s’ha implicat en el premi perquè és una empresa que prima el talent i tenim la convicció que hem de practicar la responsabilitat social i arribar on les institucions no poden fer-ho". 

El premi té com a objectiu donar reconeixement i suport a projectes transversals, interdisciplinaris i emprenedors que fomenten la millora en la qualitat i en l’excel·lència educativa

Eduard Pallejà també va voler destacar el compromís social, amb la cultura i l’educació i amb la transformació del sistema educatiu de la Fundació Agbar; una transformació que s’ha d’obtenir amb el suport i la col·laboració de centres, institucions i també empreses”. Finalment, Juan Carlos Lauder va manifestar la satisfacció pel fet que aquest any la FP compti amb una categoria pròpia dins del premi gràcies al compromís assolit amb la Fundació Bankia, que permet seguir donant visibilitat a la bona feina que s'està fent en el sector de la formació professional tant pels centres educatius com pels docents i els mateixos alumnes, i continuar amb l'objectiu principal que figura en els estatuts de la Fundació Bankia: la promoció i el prestigi de la FP.

Poden participar-hi tots els centres educatius, públics, concertats i privats, de Catalunya que imparteixin ensenyaments d’educació primària, ESO, batxillerat i/o FP

Durant l'acte també van intervenir els directors dels centres guanyador i finalista del passat Premi Ensenyament. En aquest sentit, Lídia Pastor, directora de l’Escola Mossèn Joan Batlle, va destacar: “Els resultat acadèmics es poden quantificar, però no el clima. I nosaltres valorem el fet que el clima del centre ha millorat des de la posada en marxa del projecte, un projecte amb la ciència com a eix vertebrador del que passa a l’escola i amb quatre aspectes transformadors i transformats: espais d’aprenentatge, cultura de centre, organització i metodologia”.

Per la seva banda, Xavier López, director de l’Escola Octavio Paz, va afirmar: “Les preguntes ens han servit per canviar, ens obren a la millora, a les emocions, a l’entorn... Els mestres tenim el compromís de donar respostes i formar persones autònomes que tinguin ganes de continuar aprenent constantment. Hem de garantir que els nostres infants siguin forts a l’hora de donar resposta a tots els reptes que se’ls plantegin en el present i en el futur”.