El millor regal que podem fer quan arriba un nadó
Augmenta la moda d’enviar menjar preparat a les parelles que acaben de tenir un infant
Lleida / Barcelona“Sempre dic que és el millor regal que m’han fet mai”. Ho diu una mare de Barcelona quan recorda el que li va enviar, en plena pandèmia, una amiga pel naixement de la seva tercera filla: un assortiment de plats preparats, llestos per menjar a qualsevol moment i sense haver de dedicar-hi més de dos minuts per escalfar-los. “Després de parir, el cos necessita descans, calor i aliment, i l'únic que no ens ve de gust és pensar en cuinar”, rubrica Núria Arnau, cuinera i propietària de Bendito Tupper, un obrador de Badalona que es dedica a l’enviament setmanal de tàpers amb menjar preparat. Entre la seva oferta, va idear recentment el Kit Baby, un paquet de 14 racions pensades per a aquelles parelles que s’han trobat amb l’arribada recent d’un nadó. “Entenem que la seva vida ha canviat profundament, però creiem que la seva alimentació no ha de canviar, al contrari, ha de ser un moment de cura, gaudi i connexió”, conclou aquesta emprenedora originària de Bell-lloc (Pla d'Urgell).
Arnau es dedicava abans, sota la marca Amor Cuinat, a preparar sopars i dinars a les mateixes cases dels seus clients. Amb la pandèmia, aquest negoci va quedar sobtadament congelat, però que com veia que la seva cuina (una fusió mediterrània i oriental) havia agradat, va llençar-se a la proposta dels tàpers a domicili.
Els catorze àpats del Kit Baby arriben al destinatari tots a la vegada i “aguanten molt bé a la nevera”, defensa la cuinera. “Catorze és el nombre de plats que ens solucionen els primers dies, el moment més emocional”, opina Arnau, que actualment distribueix una mitjana d’uns set kits setmanals. La seva clientela truca de tot l’estat espanyol, sobretot des de Barcelona, tot i que últimament han augmentat les comandes de Madrid.
Una de les seves clientes més fidels és Anna Buira, una mare de dues criatures d’Altafulla que, després de rebre el regal, no ha parat de fer el mateix amb altres amigues. “En el moment que neix un nadó, la gent sol fer regals a la criatura, qui precisament és la que necessita menys coses –opina Buira–. Nosaltres preferim cuidar els pares, perquè si ells estan ben atesos, podran estar més temps per al seu fill”. Sembla que tothom qui rep menjar ho agraeix. D’aquí que esdevingui una moda a l’alça.
Encara que als entorns rurals aquesta pràctica no sigui tan estesa (als pobles, la relació amb avis i veïns és molt més propera que a les ciutats), a poc a poc està deixant de ser una moda exclusivament urbanita. “Sabem que algunes de les parelles a les quals ho hem regalat tenen els seus pares a prop –adverteix Buira– però és indiferent, perquè és un suport que sempre agrada”.
De la cuina a l’hospital
Un dels objectius és que el regal arribi com més aviat millor als seus destinataris, just quan el nadó acaba de néixer, “sobretot als pares més primerencs que encara han de situar-se”. Fins i tot, n’hi ha que no esperen ni arribar a casa.
Lluïsa Garriga, responsable del projecte Esmorzars i Vermuts de Montcada i Reixac, assegura que ha arribat a portar comandes fins i tot al mateix hospital. “Sovint ens demanen entregar fuet o pernil a les mares que acaben de parir, perquè s’han passat nou mesos sense tastar-ne”, explica Garriga.
Els seus paquets amb brioixeria, sucs, entrepans i embotits solen donar la benvinguda als nounats i, sobretot, als seus pares. Garriga, una filòloga encara en actiu com a docent, va decidir obrir una cafeteria prop d'una escola. Des d’allí, prepara regularment assortits al gust del consumidor. Croquetes, torrades, croissants o dònuts. Ella explica que té molta cura de la qualitat dels seus productes i, per evitar ensurts, ella entrega les comandes personalment. “Vull estar segura que els detalls arribin bé”, conclou. D’aquí que no dona l’abast i limita el seu servei al voltant del seu local (a Barcelona i l’àrea metropolitana).
De propostes gastronòmiques n’hi ha de tota mena i molt sovint els negocis de menjar preparat no saben que el destinatari final dels seus plats són finalment una parella que acaba de tenir un infant. Però algunes empreses decideixen incorporar ofertes explícites per tal d’atreure l’atenció.
Casa Amella, un negoci familiar d’aliments ecològics i vegetarians fundat el 2002 entre el Bages i el Moianès, ofereix un lot de Benvinguts al Món, que inclou tot allò que interessa més als pares que al nadó (cremes de carabassa i carabassó, suc de poma, cigrons, llenties i galetes). Els perfils de clients de Casa Amella són molt diversos, des de solters, a famílies nombroses, gent gran i estudiants.
Tot i que la venda a pares amb nounats no és majoritària, els promotors van veure adient oferir-los aquest paquet exclusiu. "Vam pensar en les parelles que no tenen temps de cuinar perquè han d’estar al cent per cent per a la criatura", explica la responsable de màrqueting de la firma, Alba Pascual. En tot cas, Casa Amella defensa la necessitat que els pares s’alimentin amb productes ecològics i orgànics. “En general, els nostres clients són persones de totes les edats que necessiten menjar saludable i no tenen temps per cuinar”, argumenta Pascual, que assegura que la demanda a domicili s’ha doblat en l’últim any. “La gent necessita cada vegada més menjar preparat, però també més saludable”, conclou.
“Enviar menjar, oferir-se a cuinar o a fer-se càrrec dels altres nens, si n’hi ha, és el millor regal que pots fer a una parella que acaba de tenir un infant”. En conclusió, l’objectiu és cuidar qui cuida.