I tu, en quin format comparteixes els somnis?

Els somnis neixen dins les ments inquietes i creatives, neixen dins les ments dels qui volen fer, de l’experiència de la vida, una millora permanent. Els somnis, quan neixen, orienten les nostres accions, ens sedueixen amb la idea que, pel camí, hi trobarem una mica més de felicitat. Dins les escoles i instituts hi viuen éssers que somien. Els seus somnis , de vegades, estan guardats en pdf dins la carpeta del “ja ho farem l’any que ve” i d’altres vegades es comparteixen, amb formats diversos, al núvol. L’espai on mai es perd res, l’espai comú on tot és possible i tot està per fer. Al núvol , les ments inquietes es busquen , s’hi troben i descarreguen els somnis en el software del “i per què no?” , a voltes una gesta ingent; el pes de “l’això sempre s’ha fet així, propi dels qui fa dies que no somien, pot fer lenta la descàrrega. I després de descarregar-los del núvol, un dia els somnis es poden fer realitat dins les escoles i instituts. I aquesta és l’experiència que acabem de viure un equipàs format pels professors i professores del Departament d’humanístiques de l’Escola Intermunicipal del Penedès i els alumnes d’ESO i Batxillerat que de manera voluntària han volgut acompanyar-nos en aquesta aventura. Un equipàs que, a partir que ens hem trobat, tothom ha oblidat el seu rol i ens hem convertit en una sola peça engranada a fer possible l’èxit de les Jornades Culturals d’enguany. De manera sintètica, les Jornades Culturals es dediquen a dur a terme activitats extra curriculars però altament formatives en el bagatge educatiu dels nois i noies de secundària. En el nostre centre, les Jornades Culturals duren tres dies i durant aquests tres dies, els alumnes trien tallers als que dediquen les primeres hores del dia. La franja de les tres hores posteriors, enguany, s’ha reinventat completament.

Unes ments inquietes, creatives i incansables de profes i alumnes, han muntat una oferta diversificadíssima d’activitats. Cada alumne s’ha fet una ruta personalitzada d’aquestes activitats prèvia inscripció via web. Són activitats que s’han anat trobant en diferents espais de l’Institut, especialment els espais exteriors i propers a ells. En aquesta franja itinerant, els alumnes han combinat, entre d’altres, xerrades, concerts dels combos formats pels propis alumnes, sessions de rap i monòlegs, dansa, circ, poesia, i instal.lacions artístiques que han transformat algun espai de l’Institut. A més, s’han instal.lat paradetes temàtiques a l’exterior. D’entre unes quantes, val la pena destacar la haima que per primer cop han muntat un bon grup d’alumnes des de la qual ens han ofert un exquisit repertori de la cuina marroquina. Hem viscut un ventall d’emocions fortes que van des de l’impacte i la tristesa que ens va deixar l’ONG Proactiva Open Arms en acostar-nos a la dura i injusta realitat que viuen els refugiats a l’illa de Lesbos, al gaudi estètic de la dansa clàssica, la diversió del circ, l’alegria de la música del Cesc Freixas, Aqstica i els combos, la passió de la dansa urbana i el rap. I sobretot, la sorpresa. Un calidoscopi de sorpreses : la sorpresa de veure l’escola capgirada, la sorpresa de veure com ens podem relacionar de manera diferent tots els que habitem el centre, la sorpresa de descobrir aspectes desconeguts de tots nosaltres que no podem deixar entreveure en el dia a dia acadèmic i sobretot la sorpresa de la festa final. Una explosió d’eufòria absoluta conduïda pel Pep Callau i amenitzada per molts protagonistes, però amb un protagonisme destacat dels professors i professores que van sortir a cantar a l’escenari culminant així, la realització del somni, descarregant definitivament tot el que un dia va estar en el núvol i que a partir de divendres forma part ja, de la memòria col.lectiva del centre.

Aquest post doncs, no és del tot meu , és de tots aquests enormes somniadors que han volgut deixar aquestes paraules: “Era una vegada un grup d’alumnes que van fer possible un somni” Jordi Q. “Sense aquest grup, no hagués estat possible” Judit “Ha estat una experiència totalment positiva que demostra el que podem fer els alumnes i profes units” Saül “Ha sigut una experiència única i plena d’emocions indescriptibles on hem format una família” Sandra “Molt esforç i il.lusió just acabar les #Jornades16: agraïments i satisfacció. Comencem a proposar millores per les #Jornades17” Sergi “Jo crec que el més bo és veure com l’esforç de tantes tardes treballant ha donat els seus fruits” Teresa “Passejar per l’escola i sentir que tothom ho ha passat molt bé i que tenen ganes que arribin les de l’any que ve. Si els alumnes responen a tot l’esforç que hem fet tant professors com alumnes, dóna gust currar-nos-ho” Nora "I veure nens feliços i que no poden anar a tot arreu on volen per excés d’activitats” Marc

"I no sé, allò queveus que s’han fet les tres de la tarda , l’hora de plegar i hi ha alumnes que no volen marxar ( i que després han de córrer per no perdre els busos). Jordi Fins les properes!

stats