'Cosas Veredes'
Les joventuts del PP de Castelló han engegat una campanya que anima els alumnes a denunciar els docents que volen adoctrinar-los.
Educar és un verb contrari a adoctrinar . Qui pretén educar obre portes, sembra dubtes, martelleja les sòlides parets del pensament únic, presenta la veritat com una recerca que ve de lluny i que no s'ha d'aturar. Educar és creure que pot haver-hi aprenentatge en l'error i que la capacitat d'interpretar creix quan milloren els processos de comunicació i interacció. Adoctrinar és armar i allistar, sobretot allistar. Adoctrinar és presentar la meva veritat com l'única que pot passejar-se pel món, com la més bonica de la festa del coneixement.
Aclarits els termes, i relacionant-los amb les propostes dels joves peperos , a nosaltres ens sorprèn que la Conferència Episcopal no hagi denunciat la iniciativa perquè, ara per ara, l'única part del currículum que és adoctrinadora en ella mateixa és la religió, i més si triomfa la llei Wert.
Perills del pensament únic
Així mateix, també ens sorprèn la campanya que està patint la senyora Ada Colau, representant visible del moviment contra els desnonaments. L'esforç que s'està fent per defenestrar-la és un exemple clar de la reacció que pot provocar en el pensament únic, i adoctrinador, algú que posa en evidència la vilesa del govern de torn, pepero , per cert. ¿Ens demanen els joves de Castelló que animem els alumnes a practicar l'anomenat escrache contra els que gosen posar de costat el moviment dels desnonats amb el terrorisme? I ens sorprèn encara més que qui s'espanta pels adoctrinaments dels seus mestres no hagi denunciat una coneguda marca de begudes que ens incita a la revolta. En aquest anunci, el poder el tenen les cadires, que és una llicència que supleix la persona que hi seu. "¿I si ens aixequem?", diu el jove, interrogant la cadira. Vaja, la incitació al canvi que predica una multinacional que ara lluita contra l'obesitat no mereix cap comentari dels que veuen els seus interessos en bany maria.
Podríem seguir la llista, parlant dels que amb tota impunitat afirmen que el castellà es persegueix a les nostres escoles. I és que, ben pensat, tenen raó els joves de Castelló: l'escola ha de rebutjar l'adoctrinament, la qual cosa es tradueix ara a ensenyar a pensar més enllà de tota la misèria mental que patim.