Per què s'ha de fer exercici?

Beneficis per a la mare

- Potencia el nivell d'energia

- Afavoreix el descans durant la nit

- Incrementa la salut

- Ajuda a tenir més bon humor

- Ajuda a millorar el dolor d'esquena

- Evita dolors musculars

- Afavoreix el moviment intestinal

- Afavoreix que el part sigui més ràpid

- Afavoreix la recuperació postpart

Font: Què es pot esperar quan s'està esperant . Heidi Murkoff (Ed. Medici).


Quina activitat es recomana?

Àngels Torras i Imma Sàrries coincideixen que caminar, nedar, fer estiraments o practicar ioga són les millors opcions d'activitat física per fer durant l'embaràs. A continuació detallem algunes de les seves recomanacions.

Caminar

Fàcil i senzill, es pot fer fins a l'últim dia de l'embaràs i només requereix roba còmoda i calçat adequat. El ritme l'ha de marcar cada dona.

Natació i exercicis a l'aigua

Potencia la força i la flexibilitat sense castigar les articulacions. Dins l'aigua es rebaixa el pes corporal a un 10%.

Ioga

Afavoreix la relaxació, la concentració i l'atenció en la respiració. A més, augmenta l'oxigenació i la flexibilitat.

Respiracions profundes

Són relaxants, milloren la consciència del propi cos i permeten una millor inhalació d'oxigen que les respiracions superficials.