Tic Tac Tea

Rosa Aparicio

app: Lightbot: Code Hour

lblogo Zoom

lblogo

De vegades, quan parlem d'apps de robòtica o programació pensem en eines complicades per als alumnes i que necessiten de molts coneixements previs i formació per part del professorat. Sovint s'ha associat la programació o la robòtica a dificultat i complexitat de continguts i a grans projectes informàtics.

Els dispositius mòbils han apropat la programació a les aules mitjançant eines senzilles, intuïtives i molt motivadores per a l'usuari. Hi ha diverses aplicacions de programació que inicien l'alumnat en aquest camp i que, al mateix temps, ajuden a introduir i / o reforçar habilitats i continguts a l'aula. Encara que el més important és que demostren que tots els alumnes poden gaudir de l'experiència.

Fa un parell de cursos que utilitzem dos apps de programació a l'aula de reforç de mates. Les apps són Bee Bot i Kodable i l'experiència ha estat molt bona. Amb les dues apps hem treballat la previsió, la lògica i la distribució espacial. Els vuit alumnes del grup han treballat en dos petits grups avançant amb les idees de tots i ajudant un grup a un altre quan no superaven algun dels reptes.

Avui us parlem d'una Lightbot: Code Hour, una app que vam descobrir gràcies a les professores de PT de la Vall d'Uixó en la jornada que vam gaudir fa uns dies. Consisteix a resoldre petits puzles utilitzant la lògica i la programació. Les instruccions es realitzen mitjançant icones molt senzills i de fàcil enteniment.

És una app que ofereix un tutorial a l'inici del joc i que conté tres nivells de dificultat: Basics, Procedures i Loops. Cada apartat compta amb diversos nivells de dificultat i a mesura que passem d'un nivell a un altre s'introdueixen nous conceptes i procediments.

lb1 Zoom

lb1

Pot ser una eina molt útil a l'aula per treballar amb alumnes que presenten diversitat funcional perquè, de forma oculta i lúdica, treballa conceptes i habilitats matemàtiques com la lògica, la previsió i la relació espacial, habilitats que de vegades es necessita reforçar. D'altra banda, permet a l'usuari treballar de forma autònoma un cop coneix l'entorn. I finalment, facilita l'ajuda entre iguals i que els alumnes avancin al seu ritme, sent protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Us animem a provar-la!

[embed]https://www.youtube.com/watch?list=PLt-n-GcK5aniqyKhdjXsGWUqK7keHQWg_&v=Ipn11iiro_Y[/embed]