A.F.

El premi Colònies i Educació ja té guanyadora

S'ha distingit un treball sobre colònies inclusives per a joves amb diversitat funcional

Roser Palomar és la guanyadora del segon premi Colònies i Educació / CIE Zoom

La segona edició del premi interuniversitari Colònies i Educació ja té treball guanyador. L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure (Acellec), l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya (La Confederació) han premiat el treball 'Viure la diferència, colònies inclusives', de Roser Palomar, estudiant d’educació social a la Facultat d’Educació, Treball Social i Psicologia de la Universitat de Lleida. Palomar ha presentat un projecte de colònies inclusives per a joves amb diversitat funcional en un alberg del Priorat.

Les tres entitats (Acellec, ACCAC i La Confederació) impulsen un guardó que potencia la recerca i el coneixement dels valors pedagògics de les colònies escolars. Les tres organitzacions representen la pràctica totalitat dels propietaris i gestors de les cases de colònies de Catalunya. En l’actualitat, està obert el termini de presentació de candidatures de la tercera edició del premi, que compta amb el suport de totes les facultats d’educació de les universitats catalanes i de la Direcció General de Joventut.

El premi està dotat amb 1.000 euros i inclou la difusió digital de l’estudi

Treball a partir de quatre eixos

El projecte guanyador proposa trobar els aspectes que joves i adolescents comparteixen i els fan iguals, més enllà de les diferències. A través de les activitats, dinàmiques i tallers es treballen quatre eixos de forma implícita: la coneixença, l’autonomia, l’autoestima i la sexualitat. La transmissió d’idees i valors en la quotidianitat posa en relleu la inclusió i la cohesió social per valorar la diversitat en clau positiva. El treball de final del grau d’Educació Social de Roser Palomar consta d’una introducció teòrica com a marc de referència i del projecte inclusiu de les colònies, que pretenen des de l’educació en el lleure crear un espai de coneixença, d’igualtat d’oportunitats, de comprensió de la necessitat d’integració social, de trencament de barreres i prejudicis, d’aprenentatge, de suport i de creació de bons vincles.

 

L’estudi proposa treballar la coneixença, l’autonomia, l’autoestima i la sexualitat a partir de les activitats de lleure

Excel·lència acadèmica

El jurat del premi interuniversitari Colònies i Educació ha destacat l’excel·lència acadèmica del projecte guanyador amb un acurat treball de recerca i un gran rigor en la presentació de les propostes. Els membres del jurat han estat Marina Civit, directora de l’Escola de Formació de l’Acellec (EFA); Joan Segarra, president de La Confederació; Roger Gatnau, membre de la junta directiva d’ACCAC; Edgar Iglesias, professor del departament de Pedagogia Aplicada de la UAB; Jordi Puig, professor de pedagogia de la Facultat d’Educació de la UB i Jordi Planella, director dels estudis de Psicologia i Pedagogia social de la UOC.

L’acte de lliurament del premi tindrà lloc el 14 de novembre a les 18 h a la Casa Golferichs de Barcelona i comptarà amb l’assistència del conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, i de la directora general de Joventut, Norma Pujol. El guardó està dotat amb 1.000 euros i també inclou la difusió digital del treball. Els premis compten amb una pàgina web en què hi ha tota la informació del projecte.