Criatures 15/10/2021

Volar en família

L'aeroclub Barcelona-Sabadell ofereix una experiència de vol en què els infants són els protagonistes

3 min
La percepció d’estar suspès en l’aire és intensa, especialment per a les criatures.

Enlairar-se i passejar entre núvols per veure el món a vista d’ocell és un dels grans somnis de qualsevol nen. Fer-lo realitat és possible, i fins i tot assequible, gràcies als vols d’iniciació –o als batejos de vol, del tot lúdics– com els que l’Aeroclub Barcelona-Sabadell ofereix a tothom; a famílies, també. 

"Els vols d’iniciació es poden fer a qualsevol edat, de zero a 100 o més anys. Els vols els podem fer de 30 minuts o d'una hora", detalla Rosa Maria Pasquets, gerent de l’Aeroclub Barcelona-Sabadell, el més gran d’Europa, amb instal·lacions a l’aeroport de Sabadell i a l’aeròdrom de la Cerdanya, formació de pilots i escola professional (la Barcelona Flight School).

L’opció més barata és un trajecte de mitja hora en avió (avioneta) monomotor o bimotor: des de 130 euros per a un viatger fins a 265 per a una família de quatre o cinc membres; si es vol volar tota una hora, el cost se situa entre els 235 euros per a una persona i els 465 per a quatre o cinc. L’helicòpter ja s’enfila més: volar-hi 30 minuts costa 310 euros per a un únic passatger i 350 per a dos o tres, i una hora, 595 euros per a un ocupant i 650 per a dos o tres. A banda dels productes estàndard, l’aeroclub també ofereix vols acrobàtics, sense motor i en ultralleuger, i experiències a mida.

S’hi reserva dia i hora al 93 710 19 52 o a aeroclub@aeroclub.es. Condicions o material específics? "No cal cap requisit especial. Es fa el vol amb la mateixa roba de carrer". L’entitat us facilitarà un estoig dins el qual hi ha uns auriculars amb micròfon incorporat i una bossa per si us maregéssiu.

Per als infants, volar en avioneta és tota una experiència.
La canalla participa de l'experiència des del primer minut.

L’Aeroclub Barcelona-Sabadell fa vols d’iniciació per a unes 400 persones cada any, entre les quals, criatures: "Els nens tenen el que els adults en general ja hem perdut, que és la capacitat de sorpresa: viuen les experiències des d’una altra dimensió". Amb el cor encès d’enamorament, que no deixa de ser un retorn a la infància, alguns aviadors ocasionals es demanen matrimoni en ple vol.

Anirem a Mataró i en tornarem a 110 nusos (més de 200 quilòmetres per hora) i a 6.000 peus (uns 2.000 metres). Tripularem una Cessna 182-T de matrícula EC-KOP o, més ben dit, eco-Charlie-kilo-Oscar-papa, una dels 45 de l’aeroclub, que també té dos helicòpters. Ens hi duu el veterà instructor Juan Manuel Chinea i ens hi acompanya el seu fill Marc, de 10 anys. Emplenem el formulari en un iPad i preparem i enviem el pla de vol. Ens desplacem fins a peu de pista, on el pilot pren possessió de l’avió i hi fa totes les comprovacions necessàries; hi pugem, ens posem els auriculars i el cinturó, i, completada la llista de revisió, diu: "¡Libre!", i engega el motor. Ens saluda, saluda la controladora, en rep indicacions, entrem a pista i, després de més revisions i ordres, ens enlairem!

La percepció d’estar suspès en l’aire és intensa. Sobrevolem el Vallès, el Barcelonès Nord i la costa del Maresme fins a Mataró, amb el mar ple de vaixells, i, havent girat cua, tornem per sobre de la B-40 (Mataró-Granollers). Les petites turbulències de la serralada de Marina ens impressionen. El contacte amb la torre de control (al principi i al final, Sabadell; entremig, Barcelona) és permanent; les explicacions, pedagògiques. "Ja arribem a Sabadell". Rere nostre, Sant Llorenç del Munt i Montserrat; xafardegem la trama urbana sabadellenca, i, per Sant Quirze, aterrem ("¡Libre!").

El Marc ha gaudit del tercer vol amb son pare i ho recomana a tothom: "A les famílies els diria que venir a volar podria ser una bona idea, que podrien veure molts paisatges i les coses molt petites".

2.700 hores de vol a l’esquena

Juan Manuel Chinea, de 45 anys, va arribar a Catalunya en fa 10: "Era pilot de la marina de guerra de Veneçuela i vaig fer un procés de conversió, i ara, des de fa ja un any estic treballant com a instructor a Sabadell". Diferencia batejos de vols d’iniciació: "El bateig pràcticament és passejar, portem la gent on vulgui, i els vols d’iniciació són tres vols, realment: és com un petit curs". Li agrada batejar infants: "Ells s'ho passen molt bé. Es diverteixen com el que són: com uns nens".

stats