Escola14/11/2019

Quins són els errors més comuns en els menús escolars?

Verdures insuficients i excés de precuinats, carn i postres ensucrats, els errors més freqüents

A.f.

Encara que en els últims anys els menús escolars han millorat considerablement, encara es perceben alguns excessos o deficiències freqüents en la seva elaboració, comara "la insuficiència de verdures, que haurien de formar part pràcticament de tots els àpats, ja sigui com a plat principal o com a guarnició, l'excés de carn o l'escassetat de peix". Així ho alerta Alba Lobo, nutricionista d'Ever Health, empresa de serveis mèdico-tecnològics, coincidint amb el Dia Mundial contra l'Obesitat, que es va commemorar dimarts, que afegeix que també "s'abusa dels aliments precuinats, com croquetes, crestes o varetes de peix i de les postres ensucrades, com crema o iogurts, quan les postres haurien de constar de fruita fresca i opcionalment d'un producte lacti, i deixar les postres ensucrades per a ocasions especials".

D'altra banda, Lobo apunta la importància de variar més els plats, ja que "solen ser repetitius i els nens es cansen de menjar sempre el mateix i, a més, és beneficiós perquè provin nous productes des d'edats primerenques per evitar o disminuir futures aversions a aliments". L'ideal, segons la nutricionista, seria "ampliar el ventall d'aliments i variar la forma de preparació. Per exemple, un dia poden prendre escudella i al cap de dues setmanes trobar els cigrons en una amanida variada".

Cargando
No hay anuncios

Prop del 34% dels alumnes de 0 a 12 anys utilitzen els serveis de menjador. Parlem d'1,6 milions de nens d'educació infantil i primària, segons dades de l'últim informe Les xifres de l'educació a Espanya. Estadístiques i indicadors 2019 del ministeri d'Educació i Formació Professional. Per això és tan important que, a més de l'entorn familiar, "els centres educatius fomentin una alimentació sana i equilibrada i reforcin els bons hàbits alimentaris perquè els nens els mantinguin tota la vida", recorda Alba Lobo.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, des dels centres educatius també "s'hauria d'oferir una informació clara i al més completa possible sobre què mengen els nens al centre escolar, i així podran escollir l'opció més adequada per complementar el menú a la llar". Per posar un exemple, "si el centre escolar indica que han menjat llegums amb verdures i de segon peix a la planxa, serà difícil planificar el menú a casa sense repetir algun aliment. El que seria correcte per part del centre seria assenyalar que el menú són llenties amb patata i pastanaga, i de segon, lluç a la planxa", conclou la nutricionista.