El paper de la paraula en l'educació

El 5è Word in Education reivindicarà el paper insubstituïble de la paraula en el procés educatiu

Un grup d’alumnes de l’escola Octavio Paz, situada al barri de Navas de Barcelona.
A.f.
25/01/2018
2 min

La Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona) organitza i acull avui i demà la cinquena edició del Congrés Internacional Word in Education. Experts internacionals de diverses especialitats reflexionaran en aquesta cita sobre el paper del relat com a eix del procés educatiu.

El Congrés, realitzat en col·laboració amb la Universitat Jesuïta Ignasiana de Cracòvia (Polònia) i la Universitat de Namur (Bèlgica), pretén posar de manifest que la paraula i la literatura continuen sent elements claus en la formació del pensament i el desenvolupament de la persona. El Congrés afrontarà aquesta realitat des d'una perspectiva múltiple: pedagògica, psicològica, filosòfica, filològica i artística. D'acord amb aquesta diversitat, les ponències i taules rodones s'estructuraran en quatre grans blocs: Filosofia, Ètica i Teoria de l'Educació; Literatura i Alfabetització a l'Educació; Psicologia a l'Educació; i Narrativa i Mètode Biogràfic a l'Educació.

Aquest enfocament multidisciplinari sobre el fet educatiu és precisament el que treballa el grup de recerca Família, Educació i Escola Inclusiva de la UAO CEU (TRIVIUM), del qual neix la iniciativa de la celebració dels congressos Word in Education. Després que l'anterior edició es fes a Cracòvia, Word in Education torna a Barcelona.

Històries cavalleresques i educació en valors

El professor d'ètica i educació David Carr pronunciarà la conferència d'obertura, que porta per títol "Narrativa, coneixement i caràcter moral en l'art i la literatura". Carr és un dels impulsors del Knightly Values Programme, un projecte dissenyat per treballar valors transversals a l'aula mitjançant històries clàssiques com les de 'Joana d'Arc', 'El mercader de Venècia' o 'El Quixot'. Més de seixanta escoles del Regne Unit ja han treballat amb aquest programa.

stats