Concedits els mSchools Student Awards 2020
Aplicacions per ajudar a controlar la diabetis o trobar animals perduts, entre les premiades
Ahir es van lliurar els mSchools Student Awards 2020, uns premis que reconeixen el talent jove digital i promouen la creativitat, les habilitats i les competències necessàries a l'era digital. Els guardons els atorga el programa mSchools, impulsat per Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i GSMA. Els premis, que arriben a la setena edició, reconeixen els projectes digitals desenvolupats per estudiants de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius durant el curs escolar.
En total s'han presentat 100 candidaturesd'alumnes d'entre 6 i 18 anys que optaven a guanyar els premis en dues categories: App Education i Mobile History App. La particularitat d'aquesta edició dels mSchools Student Awards és que els projectes s'han dut a terme durant el confinament, amb els alumnes i els professors separats i treballant de manera remota.
Els guanyadors
App Education. Els participants han desenvolupat aplicacions mòbils per oferir solucions a problemes del món real i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. En aquesta modalitat, cada membre dels equips guanyadors rebrà una tauleta Android d'última generació. Els guanyadors han estat:
- Maristes Rubí (Rubí), amb una apli que reuneix els animals de companyia perduts amb els seus amos a través de la geolocalització.
- LFG - Bon Soleil (Gavà), amb una aplicació que ajuda persones amb algun tipus de discapacitat a moure's de manera més còmoda per la ciutat.
- Institut Ernest Lluch (Barcelona), amb una aplicació mòbil que proposa receptes de cuina en funció dels ingredients escanejats.
- A la categoria de batxillerat ha guanyat Diabetes Control&Automation, una apli per ajudar les persones que pateixen diabetis (Institut Esteve Terradas i Illa de Cornellà).
Mobile History Map (MHM). Es tracta d'una plataforma i apli de georeferenciació que promou el treball per projectes i l'aprenentatge-servei. MHM millora les habilitats digitals dels alumnes ajudant-los a crear continguts multiformat relacionats amb el seu entorn i a compartir-los amb la ciutadania. Els centres o serveis guanyadors rebran una càmera 360 i un lot de 5 ulleres de realitat virtual. A més, tots els docents finalistes seran convidats a participar en un taller de creació de models 3D amb la col·laboració de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural. Els guanyadors han estat:
- Escola Minyons d'Urgell (Fondarella), amb un joc de pistes sobre la flora i fauna geolocalitzada de Fondarella.
- Institut Escola Mare de Déu del Portal (Batea), amb un recull de memòria oral de persones que es van trobar enmig del foc creuat de la Guerra Civil durant la seva infantesa.
- CFA Bon Pastor (Barcelona), amb un mapa interactiu que repassa els escenaris més emblemàtics del barri del Bon Pastor per entendre la seva història.
- Menció especial a l'escola Vedruna (Ripoll), pel seu projecte basat en digitalitzar i geolocalitzar les llegendes de poblacions de diferents escoles del territori, des del Baix Camp fins a la Cerdanya.
Podeu consultar els projectes de finalistes i guanyadors aquí.