Ideari
Els principis ideològics, morals o religiosos del centre han d’estar en sintonia amb les idees dels pares. La família ha de tenir clar quin tipus de persona busca educar.
Visita al centre
No n’hi ha prou veient les instal·lacions del centre. També és important tenir una visió del clima que es respira a l’escola, de les relacions entre professors i pares, de com treballen els directors…
Extraescolars
Ajuden a desenvolupar altres capacitats i habilitats de l’alumne. Han de ser gratificants per al nen i mai una manera de tenir-lo ocupat fins que els pares surtin de la feina.
Orientació
Un gabinet psicopedagògic ajuda en el cas que l’alumne presenti alguna dificultat d’aprenentatge. Si sorgeixen aquests problemes, el centre ha de tenir professionals que sàpiguen com abordar-los.
Proximitat i horaris
La distància al centre escolar i l’horari educatiu han d’oferir una qualitat de vida a l’alumne perquè tingui temps per descansar, estudiar, jugar, relacionar-se... I permetre que, quan calgui, els pares puguin portar-lo i recollir-lo sense grans entrebancs.
Projecte educatiu
Cal informar-se de com es transmeten els coneixements: si és un aprenentatge més memorístic o participatiu, o creatiu... Així com dels punts forts del centre: noves tecnologies, esports, idiomes, música...
Nivell acadèmic
Cal conèixer el programa educatiu i la preparació dels professors. També els resultats dels alumnes a la selectivitat -si és de batxillerat- o en les proves de coneixements de sisè de primària. L’opinió dels pares que ja hi porten els fills compta.
L’AMPA
Val la pena saber com està organitzada l’AMPA del centre, quin radi d’acció i de propostes té. Quines activitats assumeix i com s’hi pot implicar una nova família per participar-hi més, com les figures dels pares delegats.