ParAules (PARlant des de les AULES)

ParAules (PARlant des de les AULES)
Jordi Sedó

La llengua de l'educació, ni tocar-la!

Quan les coses funcionen bé, val més no tocar-les. I l'actual model d'immersió lingüística de Catalunya, que ha estat avalat i reconegut internacionalment en diverses ocasions, permet que els nostres nois i noies surtin competents en totes dues llengües oficials i, sobretot, que no es divideixin entre ells mateixos en denominacions sectàries i/o despectives i del tipus "catalufos" i "quillos". Això sí que podria produir una fractura important en la societat catalana, que fins avui, tot i ser tan diversa, ha fet gala d'una cohesió exemplar i un grau de convivència envejable.

A Ciutadans i al PP, els preocupa molt poc la qualitat de l'ensenyament. Pretenen tan sols fer fracassar aquesta cohesió i poder carregar-ne els neulers a uns suposats excessos del nacionalisme català.

Perquè, altrament, què és el que pretenen intentant augmentar les hores de castellà a l'escola? Eixamplar-ne el coneixement, no. És impossible perquè tothom l'entén i el parla. Demostrar qui mana aquí...? Fer recular el català...? Guanyar vots fora de Catalunya...? Tot això, potser, sí... Tots, objectius polítics. Cap de pedagògic. I tot, a costa dels nostres fills i filles, nets i netes. Actuen ben bé com uns desaprensius!

Aquest blog està dedicat, exclusivament a temes educatius. Per a altres temàtiques del mateix autor, seguiu l'enllaç http://blocs.xtec.cat/tenimlaparaula.