JUDIT MONCLÚS
David Jordan

“Moltes idees que surten a App Education podrien competir al mercat”

David Jordan és director de màrqueting de Softonic. A més, forma part de la plataforma d’experts que col·laboren en la proposta didàctica App Education, que promou el programa mSchools

David Jordan, director de màrqueting de Softonic / MOBILE WORLD CAPITAL Zoom

Per què és important que experts del sector digital donin suport als alumnes d’App Education?

Perquè tinguin contacte directe amb el món de l’empresa i puguin aprendre de primera mà com funcionen totes les peces necessàries per crear aplicacions mòbils. Estan en un moment clau en què prenen les primeres decisions sobre la seva carrera acadèmica, ja que són a 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius i han de triar quina formació volen seguir. Tenir un mentor fora del món acadèmic pot despertar-los les ganes d’agafar una trajectòria més encarada al món digital.

Què suposa per als alumnes aquesta ajuda professional?

Doncs portar a terme un projecte digital de principi a fi, sent-ne responsables directes. Aprenen fonaments de programació, i també a pensar tota l’experiència d’usuari, a aplicar models de negoci, etc. Els experts només som un acompanyant, els protagonistes són ells.

Com es connecta l’aula amb un món d’oportunitats d’empresa? És tan fàcil?

La primera impressió és que són planetes ben diferents, però les barreres es trenquen molt ràpid. Els alumnes es moren de ganes de fer coses fora del món de les classes i els exàmens. I els experts n’aprenem tant o més, l’experiència és molt enriquidora. S’haurien de fer més iniciatives similars, tothom hi guanya.

Com valora l’experiència i què li ha aportat la seva participació?

L’experiència és brutal. T’ho passes bé cada cop que ets a l’aula, però el que més m’ha aportat és poder treballar en idees molt més fresques i directes. Els alumnes són tots usuaris avançats d’aplis, però no tenen tots els condicionants de crear un projecte en una empresa, i això et porta a resultats sorprenents.

De quina manera creu que ha pogut ajudar els alumnes?

Potser on més he ajudat, més enllà dels coneixements de producte i negoci, és a ensenyar a afrontar la frustració que genera que no tot surti bé a la primera o com un s’ho imagina. Que un projecte així significa arremangar-se i plantar cara a cada problema per anar fent camí.

Quin és el nivell vist en les propostes dels alumnes d’App Education?

Molt alt i sobretot molt creatiu. Moltes idees que surten a App Education podrien competir contra altres propostes de grans empreses al mercat de les aplis.

Creu que l’aportació que fa mSchools a aquests joves els permetrà afrontar millor les noves perspectives tecnològiques que els sobrevindran?

D’entrada tenen menys frens per adaptar-se a les tecnologies que els adults. Estan acostumats a provar coses noves constantment. L’ajuda que tenen va més aviat sobre com afrontar un possible projecte d’emprenedoria professional quan siguin més grans.

¿Estan prou motivats per les professions del futur?

Tot depèn de la persona, però per a molts d’ells és una experiència que els posa les piles i els omple de motivació per seguir aprenent.

A què predisposa el nou entorn digital en què es troben immersos aquests estudiants?

A veure necessari aprendre més coses i coses noves més sovint, a estar contínuament actualitzat i connectat.

L’esperit emprenedor va lligat al domini de les noves habilitats digitals?

Encara que avui dia la majoria de projectes d’emprenedoria van lligats al món digital, i és veritat que fan falta habilitats relacionades, crec que els ingredients indispensables són les ganes i l’actitud positiva, i a mSchools també es tracta de millorar aquests aspectes personals.