Tornada a l’escola, tornen les bones rutines

Amb l'inici del curs, els nens recuperen hàbits i rutines i l'alimentació juga un paper clau

Amb l'inici del curs escolar és moment de recuperar les rutines del dia a dia
Redacció
16/09/2022
3 min

BarcelonaSetembre representa el tret de sortida al curs escolar 2022-2023. Els nens hauran passat diversos mesos de vacances on les rutines familiars s'hauran flexibilitzat, amb horaris menys estrictes i menjars a deshora i potser (només potser) una mica menys equilibrats. Així doncs, la tornada a l'escola és moment de recuperar horaris i fomentar uns millors hàbits d'alimentació.

A casa de la Laia i el Nico, de 5 i 7 anys, ja fa dies que han anat incorporant petits canvis en les seves rutines per adaptar-se al ritme que demanarà el curs escolar. Les migdiades s'han anat escurçant, l'hora d'anar al llit s'ha anat avançant –així com l'hora d'aixecar-se–, i els seus àpats es van fent més regulars. La mare dels germans té clar que cal fer aquesta transició per facilitar que la tornada a l'escola sigui més agradable. "Tenen ganes de retrobar-se amb els amics, però fer-los recuperar els bons hàbits no sempre és fàcil. A l'estiu els permetem algunes coses que durant l'any no poden fer, com aixecar-se més tard o fer menjars menys sans. Ara és feina nostra reprendre les rutines habituals del curs sense que suposi cap drama", explica.

En aquest camí, és important que pares i mares reforcin la idea que tornar a classe és positiu i té múltiples avantatges. I també convé tenir present que les rutines són beneficioses per als nens perquè, segons els experts, fomenten l'autonomia, generen seguretat i augmenten l'autoestima, són oportunitats d'aprenentatge, creen hàbits i donen ordre i estructura. Així doncs, l'inici de l'escola també és un molt bon moment per a ensenyar-los la importància de cuidar del seu benestar a través del menjar.

En aquest context, i aprofundint en la seva aposta per fomentar una alimentació saludable entre els més petits, Danone vol ajudar pares i mares a ensenyar a menjar millor els seus fills i fer-ho d’una manera fàcil. Per això ha reformulat el seu portfoli infantil alineant les seves marques Danone, Actimel Kids i Danonino amb els criteris nutricionals de l'Organització Mundial de la Salut (OMS). Com apunta la Laia Mas, directora d'Assumptes Corporatius i Sostenibilitat de Danone Iberia, "els pares i mares juguen un paper molt important en aquesta fita. Promoure uns bons hàbits d'alimentació des que són nens, els ajudarà a acostumar-se a prendre decisions més conscients sobre la seva alimentació. I així, convertir-se en adults amb capacitat per triar aliments sans i sostenibles". Una manera d'instruir aquests hàbits és a través de la implicació en el moment de la compra. "Si aconseguim que creixin amb la capacitat de triar aliments beneficiosos per a la seva salut, mantindran aquests coneixements quan es converteixin en adults", assegura Mas.

Danone i Disney busquen aconseguir una influència positiva en els nens i nenes

Menys sucre, més salut

En relació amb l'alimentació dels nens, un dels grans reptes de moltes famílies és trobar al mercat alternatives que tinguin cura de la salut dels més petits i els agradin. La directora d'Assumptes Corporatius i Sostenibilitat de Danone Ibèria assegura que "des de Danone volem acabar amb la decisió sobre si és saludable o divertit. El nostre objectiu és que pares i mares puguin donar als seus fills els iogurts que més els agraden sense renunciar a una alimentació saludable".

En aquest sentit, Danone ha reformulat el 100% dels seus productes infantils per garantir la salut i benestar de les noves generacions. "Concretament, en matèria de sucre hem reduït fins a un màxim de 10 grams de sucre per cada 100 grams de producte, mantenint el sabor que tant agrada als nens i nenes i sense afegir cap mena d'edulcorant artificial", assenyala Mas. De fet, fa 8 anys que la companyia treballa per millorar el perfil nutricional dels seus productes i des de llavors ha aconseguit reduir un 30% el sucre afegit en els iogurts i llets fermentades de consum diari.

És important recordar que una bona alimentació és imprescindible per créixer i desenvolupar-se adequadament i prevenir futures malalties. Menjar sa equival a menjar variat i equilibrat. També cal tenir en compte que els experts recomanen reprendre les rutines de manera natural i progressiva i reforçar positivament la tornada a l'escola dels més petits de la casa. Bona tornada a classe! 

Danone aposta perquè els nens puguin triar una opció que sigui saludable i divertida alhora
Productes saludables i atractius

El propòsit de Danone és impulsar un canvi cap a hàbits d'alimentació i hidratació més saludables. Conscients de les dificultats de sumar els nens en aquest canvi, han decidit apostar per l'ús de dibuixos animats només en tots els productes que compleixin amb els criteris nutricionals de l'OMS per ajudar a promoure aquesta transformació i que els nens puguin triar una opció que sigui saludable i divertida alhora. Una aposta que s'ha corroborat amb un experiment amb els nens on es pot comprovar com els més petits prefereixen aliments saludables abans que rebosteria o llaminadures, només si aquests es presenten de manera atractiva amb els seus personatges preferits.

I és que el repte de la publicitat infantil no depèn del canal, sinó del missatge. La diversió forma part de l'aprenentatge; utilitzar la publicitat en positiu pot ajudar a impulsar un canvi que millori l'alimentació infantil. “Tot gran poder implica una gran responsabilitat. Disney s'ha dedicat durant tota la seva trajectòria a explicar històries, i sabem que aquestes històries, aquests personatges, poden exercir una gran influència en el que ens envolta. El que intentem és que aquesta influència sigui positiva”, explica Gonzalo Sanmartin, Retail General Manager Spain & Portugal de Disney. 

stats