Criatures 09/03/2021

Un concurs per posar en valor l'aigua

El certamen juvenil The Water We Want està obert als alumnes de primària i de secundària de tot el món

3 min
Una vita general del Museu de les Aigües de Cornellà

The Water We Want (L'aigua que volem) és el nom del Concurs de Premis Juvenils que per segona vegada convoca la Xarxa Global de Museus de l'Aigua (The Water Museus Global Network, WAMU-NET), organització sense ànim de lucre avalada per la UNESCO-IHP i compromesa amb la divulgació de la feina que duen a terme els diferents museus de l'aigua en l'àmbit internacional i la difusió del valor fonamental que és l'aigua. El Museu de les Aigües, ubicat a la Central Cornellà, forma part d’aquesta xarxa i serà l’encarregat de promoure la participació al concurs dels estudiants catalans.

La segona edició del certamen, oberta fins al 30 d'abril del 2021, té per títol 'L'aigua que volem. Del patrimoni al futur', i vol recollir treballs que explorin l'heterogeni patrimoni hídric des de la perspectiva del jovent en el marc de l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Per concursar cal mostrar amb una fotografia, un vídeo, un escrit o un dibuix com es pot promoure una nova percepció de l'aigua i unes noves vies per fomentar el respecte a la natura. També poden suggerir quins petits gestos revolucionaris i solucions factibles poden contribuir a una nova posada en valor del patrimoni hídric, així com a millorar la sostenibilitat en tots els usos de l'aigua.

A qui va adreçat?

La WAMU-NET fa una crida a la participació al públic jove de tot el món i el convida a explorar creativament el patrimoni hídric sota el lema ‘L’aigua i els Objectius de Desenvolupament Sostenible'. És per això que s'adreça especialment als centres educatius perquè l’alumnat, amb la col·laboració del professorat, pensi les seves propostes, les creï i les enviï al concurs. Com en la primera edició, hi ha dues categories: educació primària (entre 6 i 12 anys) i educació secundària (entre 13 i 18). 

Enguany hi haurà més possibles formats per presentar-se al premi, ja que els participants podran triar entre una de les següents opcions: dibuixos individuals o treballs conjunts de classe, fotografies individuals o col·lectives, vídeos curts o animacions d'una durada no superior a dos minuts, creacions literàries o eslògans sobre l'aigua, i paisatges sonors o cançons (incloent-hi cançons tradicionals relacionades amb l'aigua). Cada classe o cada estudiant només podrà presentar una obra.

Per participar-hi, cal triar un títol per a l'obra presentada i escriure'n una breu descripció de màxim 200 paraules. Els textos s'han d'enviar en anglès (o amb traducció a aquest idioma) per correu electrònic o postal al museu de l'aigua afiliat a WAMU-NET. A més, cal omplir i enviar els formularis d'inscripció i de consentiment disponibles a l'enllaç de la pàgina web del Museu de les Aigües. L'adreça de correu electrònic on fer arribar les propostes és serveiseducatius@aiguesdebarcelona.cat. També es poden enviar per correu postal al Museu de les Aigües.

Premis

Cada museu o institució afiliat a WAMU-NET seleccionarà un màxim de vuit finalistes entre totes les obres rebudes de les escoles locals (un màxim de vuit obres en total). Només aquestes vuit obres preseleccionades pels museus o membres de la xarxa seran incloses a la Segona Exposició Digital en línia de The Water We Want.

Entre totes les obres seleccionades pels museus es triaran els vencedors i les mencions especials. El jurat farà l'anunci dels treballs finalistes de cada categoria entre maig i juny, durant el seminari web organitzat amb representants de la UNESCO, educadores i museus de tot el món. El llançament de l'Exposició Digital 2021 es farà durant el certamen.

La primera edició

L’any 2020, el concurs va aconseguir la participació de moltes escoles i estudiants a través de les activitats educatives organitzades pels museus membres de la xarxa. A més, aquell primer certamen va donar lloc a una engrescadora exposició digital en línia.

Posteriorment, WAMU-NET va produir dos vídeos llargs i 20 vídeos curts per divulgar els principals missatges sobre sostenibilitat hídrica que els participants del primer concurs van proposar i que serveixen com a mostra del paper exercit per la xarxa per promoure l'educació i la conscienciació sobre els problemes de l'aigua arreu del món.


stats