Espais científics: aprendre fent
L’escola Pia Santa Anna de Mataró va iniciar fa uns anys un projecte d’ensenyament i aprenentatge amb els alumnes de 5 anys. Per planificar-lo, van rebre l'assessorament de la professora de física de l'ESO i Batxillerat.
Normalment inicien els espais el segon trimestres a finals de febrer. Per començar activen els coneixements previs dels alumnes, és a dir allò que saben sobre la ciència i els científics. La pluja d'idees (brainstorming) és l’inici d'un mapa conceptual que va creixent cada sessió.
Llavors descobreixen en què consisteix el mètode científic i poden viure a través d’un aprenentatge vivencial, en la pròpia pell i a través dels diaris de camp i les seves representacions.
Analitzant dades, fent hipòtesis, observant i experimentant diversos fenomens com l'electricitat estàtica, les forces, el magnetisme i la densitat els alumnes arriben a les seves conclusions. A través de les posades en comú poden contrastar i aprendre els uns dels altres, el que s'anomena aprenentatge cooperatiu.
L’escola Pia Santa Anna de Mataró aposta per "l'aprendre fent", per viure allò que cal comprendre.