Escola oberta

Pares implicats

A les escoles bressol municipals de Sant Cugat es treballa a fons un projecte d'escola oberta: qualsevol pare que tingui el dia lliure pot participar en una activitat o explicar un conte, i a l'anomenat Racó de les Famílies, un petit espai amb una taula i un petit sofà, situat a dins de l'aula, els pares poden prendre un cafè i estar-hi l'estona que vulguin parlant amb altres pares o amb les mestres. "És un aspecte molt important, perquè l'infant veu la família i els educadores junts i compartint coses i això els genera la confiança necessària per a la seva adaptació progressiva i el seu benestar", explica Núria Fargas, mestra de les escoles municipals de Sant Cugat. En aquest tipus d'escola bressol oberta el projecte educatiu impregna tots els espais i les accions per assolir els objectius d'aquesta etapa educativa: l'adquisició d'autonomia (els nanos més grans arriben a servir-se ells mateixos o passen del pitet al tovalló), l'aprenentatge de la gestió de les emocions (es treballa l'autoresponsabilització en lloc de castigar o posar al racó de pensar) i el joc lliure per potenciar les capacitats innates d'explorar, manipular i observar.