Criatures 16/01/2016

Edu_Hack. Experiències didàctiques

El Mobile World Congress serà escenari d’una jornada de treball de mSchools per desenvolupar materials basats en l’ús innovador de la tecnologia digital a l’educació

Judit Monclús
3 min
Edu_Hack Experiències didàctiques

Amb l’objectiu d’impulsar experiències didàctiques innovadores a l’aula, especialment enfocades al camp tecnològic i dirigides a tots els nivells educatius, la Mobile World Capital Barcelona organitza el 20 de febrer el taller mSchools Edu_Hack. Aquesta iniciativa es traduirà en una jornada de cocreació a gran escala emmarcada en el Mobile World Congress i amb la intenció d’aportar noves propostes didàctiques per donar suport a la feina dels docents, públic objectiu d’aquest projecte.

“Des de mSchools volem que l’Edu_Hack serveixi perquè els professors puguin experimentar amb noves idees i conceptes per incorporar-los a l’aula i que, a la vegada, aprenguin una nova metodologia de treball cocreatiu que els servirà com a eina de futur”, assenyala Albert Forn, director de mSchools, programa que està impulsat per la Mobile World Capital Barcelona, en col·laboració amb GSMA, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.

Un centenar d’equips formats per docents i experts es reuniran durant un dia complet i seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack per desenvolupar de manera col·laborativa materials per a l’aula que es basen en l’ús innovador de la tecnologia digital. “Començarem al matí i els assistents s’agruparan en petits equips de treball multidisciplinari. Cada equip treballarà en una proposta didàctica durant tota la jornada, en diferents fases i amb fites establertes per la metodologia de cocreació. A mesura que es vagin assolint aquestes fites, els equips veuran com la seva proposta agafa forma i es va acostant al resultat final, que s’haurà de presentar als companys al final de la jornada”, explica Forn, director de mSchools.

Iniciativa oberta

El taller mSchools Edu_Hack està obert a tots els docents de Catalunya interessats en la innovació a l’aula i les experiències col·laboratives, així com als estudiants universitaris que vulguin formar part de la innovació en educació i estiguin interessats a participar en aquest procés. Al mateix temps, també s’obre la porta a la possibilitat que hi participin els experts de la indústria que tinguin interès en la docència, amb l’objectiu que hi puguin fer les seves aportacions per donar suport a la tasca dels docents.

“Durant l’Edu_Hack volem desenvolupar un centenar de propostes. Per tant, hi haurà uns 500 docents participant en la jornada, a part dels professionals i estudiants que ens vulguin acompanyar”, anuncia Forn, que a la vegada remarca que la participació de professionals de diversos àmbits “ajudarà a crear un entorn fèrtil per enriquir el procés de cocreació, establint un intercanvi d’idees entre el món laboral i el docent. A més, la incorporació dels estudiants que seran els futurs docents permetrà millorar també la seva preparació, mentre veuen com treballen els professors que estan en actiu”. Per aconseguir més difusió de la iniciativa, a més, els resultats de mSchools Edu_Hack es compartiran amb el conjunt de la comunitat educativa.

Aportar valor

Fa temps que mSchools treballa amb la voluntat d’aplicar un enfocament especial sobre els docents, peça clau en l’ensenyament i que necessita suport en un sector educatiu que està en constant evolució. “Amb l’Edu_Hack creiem que hem trobat una fórmula que pot aportar molt valor. Esperem que aquest sigui el primer de molts Edu_Hacks, i que les propostes desenvolupades siguin el principi de noves maneres d’ensenyar i aprendre que ens permetin donar als docents el suport que necessiten per evolucionar i contribuir a millorar el nostre sistema educatiu”, afirma Albert Forn, director de mSchools.

Així, les millors iniciatives que surtin d’aquesta jornada conjunta del 20 de febrer es treballaran durant tot l’any per introduir-les a les aules a l’inici del curs vinent. “Volem que les propostes de l’Edu_Hack ja estiguin en condicions de ser utilitzades a l’aula i, per tant, la feina feta es compartirà obertament perquè es pugui aprofitar a totes les escoles de Catalunya, ja que l’Edu_Hack ha de servir per identificar les propostes més innovadores per assegurar-nos que es poden continuar desenvolupant i difonent. Des de mSchools treballarem perquè un cop s’hagi acabat l’Edu_Hack es pugui continuar donant suport a aquest procés cocreatiu i d’innovació durant la resta de l’any”, conclou Albert Forn.

stats