Escola 24/01/2022

S'obre a Manresa Àgora Educació 2022

La lingüista Carme Junyent i l’humorista Òscar Andreu parlaran de llengua, societat i escola a Àgora Educació

1 min
Una professora amb mascareta fent classe en una aula amb els alumnes també protegits, a Barcelona.

La relació entre llengua, societat i escola és el tema que obrirà el cicle de diàlegs educatius d’Àgora Educació 2022, organitzada per la Fundació Universitària del Bages – UManresa. Aquest primer diàleg, que tindrà lloc aquest divendres, 28 de gener, el protagonitzaran el comunicador, humorista, escriptor i cantant Òscar Andreu, i la professora de lingüística i especialista en llengües amenaçades Carme Junyent. La conferència tindrà lloc a la sala d’actes de l’edifici FUB1 i per assistir-hi cal inscriure’s en aquest enllaç

El diàleg forma part del programa d’activitats “Àgora 2022, mestres que (es) transformen”. La programació, adreçada a fomentar la reflexió i el debat entre la comunitat educativa de la ciutat per activar canvis i millores als centres educatius, dona resposta a un encàrrec de l’Ajuntament de Manresa en el marc del programa d’activitats Manresa 2022, que commemora els 500 anys de l’estada d’Ignasi de Loiola a la capital del Bages.

El cicle de diàlegs, que n'inclou una dotzena en total, s’allargarà fins al mes de novembre. A més de la relació entre llengua, societat i escola, també s’hi abordaran qüestions com el lideratge escolar, escola i religions, l’ofici de mestre, l'educació 360, les eines digitals, escola i filosofia, la bellesa de la vida, escola i cultura, escola i transformació comunitària, escola i societat i la innovació per a la transformació.

Objectius Àgora 2022
  • Reflexionar sobre el sentit transformador de l’activitat docent - Escoltar veus autoritzades i diverses que motivin la reflexió sobre el rol de mestres i professorat. - Facilitar canals oberts de reflexió per a l’aportació d’opinions sobre la tasca docent. - Divulgar les aportacions de docents i experts.
  • Promoure el debat sobre la funció educadora dins i fora de l’escola - Facilitar plataformes de debat per a la participació de claustres docents i col·lectius no docents. - Obrir grups de treball de docents que elaborin materials i activitats per a la transformació educativa.
  • Provocar la creació i la implementació d’accions transformadores - Convocar equips conjunts de docents de dos centres per a la planificació d’una acció transformadora conjunta. - Acompanyar els equips de docents en la posada en marxa de les accions planificades.
stats