Escola 02/01/2019

Posar en valor la FP

Tret de sortida a la campanya “Fpro: amb la FP, aviat podràs volar”

A.f.
2 min
Una alumna de formació professional fent pràctiques relacionades amb el sector tèxtil.

Fa uns dies es va posar en marxa la campanya de l’AMB i la Fundació BCN Formació Professional 'FPro: amb la FP, aviat podràs volar'. Aquesta acció comunicativa té per finalitat potenciar la formació professional i revalorar tot l’ecosistema d’innovació, la connexió amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d’internacionalitzar els estudis.

Es pretén fer arribar a la joventut i a les famílies amb fills i filles adolescents el potencial de la formació professional: la capacitat de fomentar els oficis de sempre i els nous oficis dels sectors econòmics emergents, l’estreta relació amb el teixit industrial del territori i la possibilitat d’internacionalització dels seus estudis a través dels programes Erasmus.

Els objectius més importants i els missatges clau de la campanya són:

  • Elevar la imatge de la FP en tot el seu potencial i posar en valor els seus beneficis i la seva capacitat motora de desenvolupament social i econòmic al territori.
  • Interpel·lar directament la joventut que es planteja la seva formació i futur professional, i fer-los descobrir els avantatges i les possibilitats de la FP. També s’adreça a les famílies que ajuden a buscar als seus fills i filles quines són realment les seves inquietuds.
  • Trencar amb els rols de gènere tradicionalment associats a algunes famílies professionals. Es pretenen estimular noves opcions i trencar estereotips i potenciar les vocacions entre les noies per les feines tècniques industrials.

L'objectiu de l’AMB és promoure l’ocupació de qualitat i garantir la inserció dels joves en el mercat laboral com a element clau de la reducció de les desigualtats i la reactivació econòmica del territori. Els estudis fets ens confirmen que al mercat laboral hi ha moltíssima demanda de professionals que hagin cursat la FP. Cal destacar que una part de l’equip artístic d’aquesta campanya són (o han sigut) estudiants de formació professional, que han viscut de manera més vivencial el procés que suposa fer aquesta mena d’estudis i, d’aquesta manera, han tingut la capacitat de transmetre el missatge de manera més realista i veraç.

La FP en xifres

  • La FP té presència en 25 dels 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.
  • L’oferta metropolitana és de 22 famílies professionals diferents i 144 titulacions.
  • La formació professional ha enregistrat gairebé 73.500 matriculacions el 2017-18 a la zona metropolitana de Barcelona, una xifra que representa el 51% del total de Catalunya.
  • El nombre de persones matriculades ha augmentat un 34% des del 2013 a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
  • 6 de cada 10 titulats en FP troben feina els primers 9 mesos.
stats