5.000 estudiants participen aquest curs en el projecte Revista Escolar Digital (RED)
El projecte creix amb més de 70 centres educatius de 40 ciutats espanyoles
La xarxa de revistes escolars RED continua creixent i expandint-se, i compta aquest curs 2021-2022 amb 5.000 redactors i redactores de 70 centres educatius d’Espanya i l'Amèrica Llatina. El projecte, promogut pel diari per a joves Junior Report, té com a objectiu fomentar el pensament crític i l’ús dels mitjans de comunicació entre els adolescents. Per aconseguir-ho, cada centre educatiu crea un diari escolar en format digital que els mateixos estudiants s’encarreguen de dirigir i redactar amb l’ajuda d’un professor i la coordinació d’un periodista professional de Junior Report.
Aquest curs 2021-2022, els 5.000 redactors júnior estan informant del seu entorn més proper des de centres educatius situats a Madrid, Barcelona, Vitòria, Girona, Tarragona, Lleida, Badalona, Artés, l'Hospitalet de Llobregat, Mataró, Mollet del Vallès, Olesa de Montserrat, Parets del Vallès, Piera, Olesa de Montserrat, Premià de Dalt, Ripollet, Sant Cugat, Sant Just Desvern, Sant Pere de Ribes, Terrassa, Vic, Viladecans, Salt, Balaguer, Tàrrega, el Vendrell, l'Ametlla de Mar, Salou, Còrdova, Pozoblanco, Huelva, Mula i Paterna.
Des que es va iniciar el projecte RED, el 2018, s’han publicat més de 4.000 articles signats per joves de diferents ciutats i en diferents llengües: català, castellà, euskera, anglès i francès. Els articles més destacats de les revistes escolars es publiquen a la revista col·laborativa RED Report, la finalitat de la qual és convertir-se en un altaveu de l’opinió i les vivències dels joves.
En el projecte RED també hi participen centres educatius de grups escolars com Fedac, Escola Pia, Lestonnac, Maristes, Salesians, Vedruna i La Salle, entre d’altres. També escoles cooperatives com Creixen Educació, centres de fundacions educatives com Tr@ms i escoles rurals.
Més info aquí.