Manualitats infantils

Reflexions humils d'una educadora infantil
0

Reflexions humils d'una educadora infantil I

PAREM LA TAULA? Quan penses en el que vols fer, en com ho vols fer, en el que creus que és millor. Penses "volen anar al jardí". T'agafes uns minuts, els nens/es estan a un altre espai. Surts fora abans que ells i elles... prepares l'espai on aniran. Com es prepara? Penses més: penses en el que serà bonic pels seus ulls, en construir un ambient per a ells i elles. En motivar, en proporcionar. Els coneixes, cada dia més que l'anterior, i després de passar hores observant i provant... saps. Penses en una cosa que els convidarà a una altra cosa i que no seràs tu qui la condicioni ni tan sols...
Moment Montessori
0

Moment Montessori

Moment Montessori En petitissim grup, un o dos nens/es. Una estona per nosaltres. Busquem un lloc acollidor, de la sala. Posem una alfombra i els materials que utilitzarem, al damunt. Són de fusta, amb el mínim de color. Són senzills i molt visuals. Els nens/es s'asseuen a una banda, jo a l'altra. Els materials al mig. Mostro: l'utilitzo jo un cop davant del nen/a, mentre ell observa. En silenci. No explico res, només faig. 5 segons (o menys!) i proposo "endavant" o "ara tu". Enretiro les meves mans i em limito a observar el que ell/a fa amb aquests materials. No intervinc en cap cas,...
Activitat amb pinces
0

Activitat amb pinces

Avui porto una activitat 100% casolana. Cadascú ho personalitzarà a la seva manera, però jo ja feia temps que volia fer quelcom amb pinces. Les pinces! Tots en tenim a casa, veritat? Podem fer moltes activitats amb elles, activitats ben creatives, manipulatives i entretingudes. Amb els nens/es treballem de ple la motricitat fina: cal força i precisió per utilitzar-les! En aquest cas hem fet una activitat la mar de senzilla, amb material que he trobat per casa i la finalitat és la diversió, la manipulació, l'autonomia, la descoberta. Som-hi! Material: Caixa de sabates (o...
Avui podem olorar la tardor...
0

Avui podem olorar la tardor...

Dimecres passat sembla que vam començar a deixar enrere la calor que no deixava dormir... aquests dies podem olorar l'ambient humit de la tardor, per fi! Fresqueta per la nit, fresqueta pel matí... i comencen els colors ataronjats! Us deixo amb un arbre, com els que podrem veure ben aviat. Pintat amb paper arrugat... sí, sí, això! Primer ens ho passem bé una estona arrugant el paper, escoltant el soroll que fa... i després, suquem i pintem! Material: - Paper d'embalar de color marró- Paper d'embalar d'un altre color- Paper (fulls bruts per no gastar)- Pintura de diferents colors (groc,...
Avui fem... plastilina casolana!
0

Avui fem... plastilina casolana!

Fa temps vaig veure un vídeo on feien plastilina casolana. Avui ho he recordat i he decidit fer l'experiment i comprovar si realment la plastilina es pot fer tant fàcilment... i sorpresa! Evidentment com tantes coses que comprem (i són cares!) la podem fer nosaltres a casa i en no més de 20 minuts. Ben pràctic... i que bonic és fer nosaltres mateixos els materials amb els quals després experimentaran els nostres nens/es... no trobeu? Per altra banda, si teniu nens/es més grans (a partir de 3/4 anys) la poden fer ells mateixos! Una activitat per passar la tarda, fent barreges de colors,...
ANELLES TELES MOVIMENT (3)
0

Anelles, teles i... moviment!

Amb poc material i ben fàcil d'acnseguir podem fer unes anelles per els més petits i les més petites. Aquestes anelles ens permetran descobrir-ne les seves possibilitats... Som-hi! Material: Anelles de fusta (de cortina) Teles de colors Tisores Agafem el material i el preparem: Agafem una anella. I tallem un tros de cinta d'un color (adaptem la llargària a l'edat a la qual anirà dirigida l'activitat). Amb un nus (a continuació les fotos) la lliguem a l'anella. I fem els mateix amb els altres colors: Així de fàcil! Què farem amb aquestes anelles? Per començar nosaltres els...
Carpeta de plàstica
0

Carpeta de plàstica

Una manera ben bonica de guardar totes aquelles creacions dels petits i les petites de casa. Només ens cal una cartolina ben gran, pintures, pinzells i il·lusió! Material: Cartolina gran Dues tires de cartolina d'un color diferent a l'altra Pintures de colors Pinzells Grapadora Posem la cartolina a un lloc ben pla, la pintura en recipients i un pinzell per a cada color. I som-hi, a pintar!  Deixem que s'assequi i mentre podem anar fent les nances. Agafem les tires de cartolina i si són prou llargues les dobleguem per la meitat per fer-les més fortes. En grapem l'extrem. I després fem el...
Metodologia tradicional vs metodología activa (I)
1

Metodologia tradicional vs metodología activa (I)

No és el mateix agafar un nen/a de un any i mig i canviar-li el bolquer, que preguntar-li  abans si el pots agafar perquè és el moment de canviar-li el bolquer. Seguidament li pots explicar perquè necessites canviar-li el bolquer. I si ell no vol, pots fins hi tot fer un pacte amb ell: “Primer canviaré el bolquer de la Clàudia i després te’l canviaré a tu, d’acord?”. Finalment, si el que està fent li ve més de gust que venir amb mi a canviar-se el bolquer, jo li diré: “em sap greu, però ara t’he de canviar. Després pots continuar jugant”.   No és el mateix tenir una “classe” amb taules i...
Els fils invisibles
0

Els fils invisibles

L'altre dia em va arribar a les meves mans un llibre infantil, "Els fils invisibles"... Només veient-ne la portada vaig estar segura d'una cosa: segur que està ple de sensibilitat. I realment quan el vaig obrir i detingudament el vaig llegir obeservant les il·lustracions se'm va omplir el cor. Us podeu imaginar de què tracta només llegint el títol? Jo ràpidament vaig pensar en el que debien representar els fils invisibles, i en quins són els meus. Les autores són la Maite Torrents i la Martina Portalés. L'editorial Tramuntana. [[QUOTE_BEGIN]] "En aquest llibre parlem dels fils...
experimentació III
0

L'experimentació durant l'etapa infantil

Els nens i nenes exploren lliurement diferents objectes i materials a nivell sensorial i perceptiu. Sense que l’adult controli el joc, ells fan tot allò que volen amb el que tenen al davant. Reconeixen les característiques dels objectes, poden veure com canvien en alguns. Posen en joc tots els sentits, els miren, els oloren, els tasten, els toquen, els escolten. L'experimentació permet que l'aprenentatge sigui significatiu, aquest seria el contrari de l'aprenentatge memorístic. Aquest aprenentatge posa ènfasi en la creació, en l'evolució i relació entre els conceptes. És a dir, si el...

Aina Cabau Vallverdú

Aina Cabau Vallverdú

Educadora Infantil i estudiant del Grau de Psicologia. Motivada i inquieta pel que fa a les activitats plàstiques. Fa un temps vaig trobar la manera de canalitzar les ganes de fer quelcom útil: manualitatsinfantils.cat on publico manualitats vàries per fer amb nens i nenes de 0 a 6 anys. De tant en tant també proposo tallers infantils on està tothom convidat!

Segueix-me a les xarxes