Blog | Al voltant de la Petita Infància
18/09/2017

Panera Sensorial

Aina Cabau
i Aina Cabau

BarcelonaTinc un grup format per edats molt diferents, dels 9 mesos als 2 anys i quatre mesos. L'altre dia vaig començar a pensar en fer una "panera" amb material sensorial. Podria dir que ni és exactament una Panera dels Tresors i tampoc és el Joc Heurístic.

És una Panera Sensorial.

A la foto es pot veure més o menys els objectes que hi ha i els diferents materials.

Cargando
No hay anuncios

Vaig estar pensant en els 9 mesos d'edat i en els 2 anys d'edat. És evident que les necessitats són molt diferents... però un objecte pot tenir una utilitat o una altra, depèn de qui el manipuli.

Cargando
No hay anuncios

M'explico amb un exemple:

El nen/a de 2 anys, una funda d'ulleres amb cremallera, la utilitzarà de la següent manera: l'agafarà, buscarà la cremallera, la obrirà i hi posarà coses a dins. La tancarà. Potser et demana ajuda en algun moment. I parlarà sobre si hi ha o no hi ha res a dins, sobre si està amagat, buscarà coses per guardar-les i treure-les.

Cargando
No hay anuncios

El nen/a de 9 mesos trobarà la funda d'entre totes les demés coses, la tocarà i se la posarà a la boca. Notarà el fred de la cremallera, i la textura del material amb el que estigui feta. La manipularà.

Vaig preparar-la pensant en les necessitats més generals de les edats dels nens/es del meu grup. A partir d'aquí la feina és observar-los quan interactuen amb aquest material i entendre què m'estan comunicant. I a partir del que descobreixo, puc fer propostes. Puc donar-los un bol ple de nous o ametlles amb closca i veure com relacionen aquests materials amb els de la panera (la barreja és explosiva, ofereix un munt de possibilitats), puc donar-los fils (els pals de la mel són un bon element per enrrotllar-hi fil).

Cargando
No hay anuncios

Hi ha coses que em semblen perilloses per la més petita, les aparto si ella està participant en l'activitat. I les poso quan ella no hi participa.

És una proposta molt interessant, on és important interactuar al mínim i deixar que facin i desfacin. Es creen situacions de joc molt divertides, fan connexions molt interessants, aprenen els uns amb els altres, descobreixen junts moltes coses.