Una de les atraccions de Katakrak.
0

Carta oberta al públic de la Cia. Katakrak: “Sou essencials en el nostre treball”

Estimadíssim públic! Ens encanta la nostra feina, ens sentim privilegiats de poder perseguir les nostres idees fins que les atrapem i, ben lligades al sac, les entrem al taller i els hi mirem les entranyes fins que en surt un joc, un repte, una història, alguna cosa bonica, especial, una sorpesa per mostrar-vos. Sí, per mostrar-vos-la a vosaltres, perquè us la feu vostra, la critiqueu, us faci somriure, us animi a participar, us conmogui, us ressoni ben endins, us faci sentir petits investigadors, us faci redescobrir la bonica plaça que teniu al poble o al barri o us faci jugar plenament...
Carles Parellada.
0

Carles Parellada: “Les arts escèniques poden ser un canal vàlid per fer front a emocions sorgides durant el confinament”

Aquest període de reclusió, de confinament forçat per la pandèmia, ens ha ensenyat unes quantes coses -a molts de nosaltres a nivell tecnològic- i ens n’ha descobert d’altres de nosaltres mateixos que potser fins i tot no sabíem. Per mirar d’analitzar l’efecte que pot haver tingut aquest confinament en els nostres infants, en el seu procés d’aprenentatge i desenvolupament, des d’Escena Familiar hem volgut consultar-ho amb Carles Parellada, expert educatiu, investigador i assessor en aquest àmbit. Parellada també és codirector de les formacions de pedagogia sistèmica a Catalunya (Institut...
La presentació de les càpsules de #familiaAescena (Cia. De Paper)
0

Escena Familiar premia la creativitat dels infants a través de l’acció #familiaAescena

Escena Familiar us proposa una manera estupenda de passar el temps aquests dies que ens hem de quedar a casa. Algunes de les companyies de l’Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics (TTP) han elaborat un seguit de videos tutorials referents a diversos aspectes de la creació dels espectacles que veieu a escena. Són tutorials molt breus, d’entre 2 i 3 minuts de durada, que podeu veure en aquesta llista de reproducció, al canal de youtube d’Escena Familiar. A partir d’aquests tutorials us proposem, als nens i nenes, però també a les famílies, que feu el vostre petit...
La gallina dels ous d'or (Zum-Zum Teatre).
0

El teatre familiar català s’afegeix a l’oferta cultural d’oci on line pel confinament amb diverses iniciatives

La Cultura ha reaccionat davant la crisi sanitària que estem vivint i el teatre familiar no podia ser menys. Imaginació i originalitat, aquestes han estat les premisses que han guiat les diverses iniciatives de les companyies d’aquest àmbit. Moltes han posat a l’abast del públic un seguit de recursos online que tot seguit us mostrem i que es pot anar actualitzant. Espectacles sencers gravats en vídeo La companyia Zum-Zum Teatre posa a disposició del públic gravacions dels seus espectacles. Al seu dropbox hi ha penjat, de moment, el vídeo íntegre de La gallina dels ous d’or, en català i...
Marina Altés i Cristina Hervàs, neuropsicòlogues de l’associació AVAN.
0

On són els límits de la memòria? Quan els noms s’esborren

L’avi no recorda on ha deixat les claus. A l’àvia li costa trobar les paraules. No són els mateixos, a vegades no recorden els nostres noms, no ens reconeixen, ens renyen, estan irritables o, simplement, s’aïllen, com si no hi fossin, com si no hi hagués res que anés amb ells. Tot això són símptomes, conseqüències d’una malaltia degenerativa que, només de nomenar-la, ja ens assalta la tristor: Alzheimer. Aquesta malaltia va ser l’objecte de la segona ponència del cicle de conferències Estirant el fil que, sota el títol On són els límits de la memòria? Quan els noms s’esborren, organitza La...
Estació final: un teatre familiar no exclusiu
0

Estació final: un teatre familiar no exclusiu

Teatre inclusiu, o per abastar un àmbit més ampli, arts escèniques inclusives, és un concepte que caldrà començar a tenir més present, per tal de posar a l’abast de tothom aquest àmbit de la Cultura i així construir una societat més justa, més lliure, més igualitària i més acollidora. En definitiva, normalitzar-la. De fet, el següent pas consistiria en començar a parlar d’arts escèniques no exclusives, més que de teatre inclusiu. És per això que ha sorgit des del setembre un projecte promogut per la xarxa IIAN (International Inclusive Arts Network), vinculada a Assitej (Associació...
Iñaki Rikarte: “La vida és capicua i ens tornem nens de manera cruel, però la canalla no ho sap això”
0

Iñaki Rikarte: “La vida és capicua i ens tornem nens de manera cruel, però la canalla no ho sap això”

La companyia lleidatana de teatre familiar  Zum-Zum Teatre  fa un salt mortal, s’allunya del que ha fet fins ara i els propers dies 23 i 24 de juliol estrenarà al Mercat de les Flors, a la sala Pina Bausch, l’espectacle Polzet, la versió catalana de  Pulgarcito  que la companyia basca Teatro Paraíso va estrenar l’any 2013. L’autor i director Iñaki Rikarte, responsable també entre d’altres de la celebrada  André i Dorine  (Kulunka Teatro), dirigeix a Ramon Molins i a Jesús Agelet en la posada en escena d’un espectacle que té interminables capes de lectura i que provoca situacions paradoxals...
L’Estenedor Teatre estrena espectacle: “Els creadors som uns ‘stripers’ que ens despullem l’ànima”
0

L’Estenedor Teatre estrena espectacle: “Els creadors som uns ‘stripers’ que ens despullem l’ànima”

El coneixien com “aquell titellaire de l’estenedor” perquè es posava amb una taula a la plaça del Pi i penjava els titelles amb agulles d’un filferro. Era l’any 1976 i el David Laín acabava de deixar la seva feina de mestre per dedicar-se al que realment l’omplia: l’ofici de titellaire. Va ser després que va trobar polisèmia al nom que li havia quedat a la seva companyia: L’Estenedor Teatre. “Estendre és ensenyar sense vergonyes les misèries i grandeses, des de les camises de seda natural fins als calçotets cosits. El teatre és posar-se a l’abast de la gent que et ve a veure”, assegura...
La dramaturga Suzanne Lebeau, a la sala Beckett de Barcelona.
0

“He escollit escriure pels nens intentant revertir la relació de subordinació didàctica, en què l’adult sap i el nen aprèn”

Tenir la fortuna d’escoltar en directe l’actriu, escriptora, dramaturga i estudiosa del teatre infantil i juvenil Suzanne Lebeau (Quebec, 1948) fa que hom se senti un privilegiat, però si a més és té l’oportunitat de treballar amb ella per uns dies en un taller de dramatúrgia, això ja és excepcional. La TTP (Associació Professional de Teatre per a tots els Públics) i l’Asociación de Teatro para la Infancia y la Juventud (ASSITEJ España), amb la col·laboració de la Fundació SGAE, ho van fer possible i van organitzar a finals de març les primeres Jornades de Dramatúrgia per a la Infància i...
Parlem sobre autonomia: Com deixem que agafin les estisores i tallin el cordó umbilical
0

Parlem sobre autonomia: Com deixem que agafin les estisores i tallin el cordó umbilical

A En Jan Totlifan s’explica la història d’un nen que mai pren la iniciativa de fer sol les coses perquè sempre, sempre, sempre li fan tot. L’Estaquirot Teatre porta a l’escenari amb els seus titelles laimportància de fomentar l’autonomia dels infants, ja de ben petits. Podem veure aquesta obra recomanada a partir de 2 anys aquest diumenge 31 de març a La Sala Miguel Hernández de Sabadell.I podem aprofitar no només per parlar amb la canalla de la importància d’aprendre a fer les coses per un mateix, sinó també per reflexionar sobre com afrontem aquest tema. Deixem espai per a que els...