B.V.

ISchool Initiative: Un cas d’èxit

La irrupció tecnològica a les aules provoca una revolució tant per al professorat com per a l’alumnat. A partir d’aquí, són moltes les propostes i els projectes que barregen l’educació amb les aplicacions de mòbil per donar resposta a aquesta nova fornada d’estudiants contínuament connectats. Un cas d’èxit és iSchool Initiative, i arriba dels Estats Units. El seu objectiu és revolucionar el sistema educatiu nord-americà mitjançant la tecnologia i promocionar una nova cultura creativa a través de l’aprenentatge a l’aula.

Travis Allen, un estudiant de la Universitat de Kennesaw (Geòrgia, EUA), va crear el 2009 iSchool. El jove estudiant utilitzava el seu iPhone per prendre apunts, com una eina per millorar l’aprenentatge acadèmic. Allen va adonar-se que els estudiants cada vegada utilitzaven més la tecnologia mòbil, i va creure que el professorat en podria aprendre alguna cosa. Per motivar els professionals docents, la iniciativaiSchool els proporciona el que s’anomena professional development (PD). Es tracta d’una eina que els fa entendre per què cal introduir més tecnologia a l’aula mentre s’imparteix la lliçó, i els ajuda a utilitzar de manera òptima els dispositius mòbils a classe.

Patrocinadors i nous socis van permetre que es posés en marxa l’empresa i, cinc anys més tard, iSchool ha consolidat tota una estructura perquè els dispositius mòbils siguin una alternativa rendible a les eines tradicionals d’aprenentatge.