Entrades amb l'etiqueta ‘fer dieta i lactància’

Quan alletar no funciona

diumenge, 11/03/2012

-

Un dels suposats beneficis de la lactància és que et fa perdre pres. Suposadament és clar.

-

Jo no sóc massa fan de pesar-me, durant l’embaràs em vaig pesar una vegada al mes per pura obligació i una vegada vaig parir, quan vaig veure em podia enfundar els texans, el tema pes era el de menys.

Jo tenia molt clar que havia de menjar, de fet considero que sempre he menjar raonablement bé, però de cop el meu estómac va començar a pensar diferent que el meu cervell i quan anava al súper em trobava parada davant de la secció de la xocolata, rellepant-me i intentat triar quina xocolata em comprava.

Era (sóc) una addicta, ja us ho vaig dir en una altra entrada, no hi podia fer res!!! Em delia només de pensar en la xocolata fonent-se a la lactancia41.jpg meva boca. És evident que no em fotia l’unça de xocolata (que es permet dins una alimentació variada) jo m’endrapava la meitat de la rajola o directament la rajola sencera! Què carai era una mare lactant i tothom sap que alletar vol calories. De fet tenia amigues i conegudes que semblaven consumir-se mentre alletaven, que perdien pes com qui es treu capes de roba a l’hivern i ho van aconseguir endrapant com unes lladres aprimar-se més que abans quedar-se embarassades.

Si només m’hagués alimentat de xocolata doncs segurament hauria perdut pes, però em sentia famèlica gairebé tot el dia, allò que diuen que cal menjar per dos durant l’embaràs, i que jo molt prudent no ho vaig fer, m’ho vaig saltar del tot a la lactància.

I arriba un punt de lactància que les hormones se situen a lloc i comences a sentir que si segueixes amb aquell afany devorador el ninot de Michelin al teu costat serà un Barbie. La meva excusa era: quan acabi la lactància em poso a dieta, però és clar les lactàncies s’allarguen i la dieta pràcticament es posposa indefinidament.

Jo vaig començar a menjar de nou de manera òptima després de llegir ( i sentir una xerrada) de Júlio Basulto “No más dietas” aquell va ser el meu clic, el que em va fer reaccionar i agafar el bou per les banyes. Per cert que el Júlio ara ha tret un llibre nou que val molt la pena.

Hi ha mares sensates o que els interessa més el tema de las seva aparença física que es posen a dieta mentre alleten. I aquí comencen a no-mas-dieta-197x300 (1).jpg sortir les veus malintencionades que et diuen que ni em broma pots fer dieta durant la lactància i sembla que només hi ha dues opcions: deixar la lactància per recuperar el tipet o esperar amb paciència que la lactància s’acabi, cosa que amb una mica de sort pot ser qüestió d’anys.

Si en teniu ganes o força de voluntat i podeu desconnectar el vostre cervell quan us demana xocolata o marranades dolces i voleu seguir amb la lactància (una vegada arribades als tres mesos) heu de saber que sí podeu per fer ambdues coses sense inconvenients.

La dieta de les mares lactants hauria de ser d’unes 2000 Kilocalories però pot ser de 1800 kilocalories sense que això afecti la producció ni la qualitat de la llet.

Hi ha qui diu que una dieta massa estricte pel que fa a calories no és massa recomanable ja que en el moment que ens posem a dieta el cos utilitza els greixos acumulats al cos. Això no seria cap problema si no alletéssim però al alletar els tòxics (pesticides) acumulats al greix arriba a la nostra sang i de la sang passen a la llet. Per tant es pensava que la llet d’una mare que fa dieta podia ser un còctel fastigoseta de toxines. Però s’ha demostrat que no hi ha massa diferencia entre fer dieta i no fer-la pel que fa a quantitat a toxines. Això sí no seria recomanable una dieta massa estricte o restrictiva perquè podria fer perillar la quantitat de llet produïda.

Per tant per aquest motiu i per evitar l’efecte rebot posterior a una pèrdua ràpida, el millor és una dieta equilibrada, mediterrània, sana… Vaja que totes sabem que hem de menjar i que tenim que evitar, no és cap secret.

Si durant la lactància fem una alimentació sana juntament amb una mica més d’exercici físic aconseguirem baixar de pes de manera saludable, en aquesta pàgina de la nutricionista  Sara Martínez podeu trobar un model de dieta per si us cal ajuda o  aneu curtes d’imaginació, per si alletar no us fa l’efecte màgic que fa a les vostres amigues!