JUDIT MONCLÚS

MSchools torna a l’aula per formar els alumnes en competències digitals

Cada curs més centres escolars adopten les propostes del programa impulsat per la Mobile World Capital Barcelona que promou la integració de la tecnologia al currículum escolar

MSchools torna a l’aula  per formar els alumnes  en competències digitals / MSCHOOLS Zoom

Amb la represa de les classes, mSchools torna a les aules catalanes per quart any. El curs passat més de 24.000 alumnes van participar en alguna de les iniciatives d’aquest programa, com ara la proposta Mobile History Map, que promou l’ús de la tecnologia mòbil aplicada a l’àmbit de les humanitats, o l’assignatura App Education, que se centra en el disseny d’aplicacions i en el desenvolupament de prototips i que en només tres anys ha triplicat el nombre d’estudiants que la cursen fins a arribar als 18.000 del curs 2015-2016, que va implicar gairebé 400 escoles.

“El principal repte és seguir fent créixer la participació en les nostres iniciatives i consolidar mSchools com un programa educatiu de referència. També ens plantegem poder arribar millor als docents de matèries no tecnològiques, per als quals ja tenim plataformes i eines per ajudar-los”, avança Albert Forn, director del programa, impulsat per la Mobile World Capital Barcelona, en col·laboració amb la GSMA, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.

24.000

alumnes van participar l'any passat en alguna de les iniciatives del programa mSchools

“Les xifres mostren un gran augment en la participació de tota la comunitat educativa. Això ens demostra que cada cop més centres educatius i docents veuen els avantatges d’incorporar noves metodologies basades en l’ús de dispositius digitals per fer front al canvi de paradigma que ens plantegen les competències digitals i les noves demandes del mercat laboral”, assenyala Forn. Més de 1.500 docents confien en la metodologia i les eines de mSchools per introduir la tecnologia a les aules. L’adopció per part del professorat de la pedagogia de mSchools es veu reflectida en les xifres d’ús de mSchools Toolbox, un recull d’aplis educatives revisades i avaluades per docents adreçades a escoles, professionals de l’educació, famílies i alumnes. La finalitat és facilitar l’accés i l’ús de continguts educatius a través de la tecnologia mòbil i ja té més de 1.200 avaluacions d’aplicacions i més de 150 experiències reals de docents que les han fet servir a l’aula.

CANVIS METODOLÒGICS

La comunitat educativa i, concretament el professorat, és un del pilars fonamentals de les iniciatives de mSchools. Per aquest motiu, a més de promoure la introducció de la tecnologia a les aules, el programa també ofereix sessions informatives i de formació a tots aquells docents menys familiaritzats amb el món digital per dotar-los dels recursos necessaris per beneficiar-se de l’ús d’aquestes eines i integrar la tecnologia d’una forma efectiva. “Introduir la tecnologia a les aules no és tan complicat com molts poden arribar a pensar, més aviat tot el contrari. La tecnologia forma part del nostre dia a dia i amb una mica d’ajuda passa de ser un repte a convertir-se en un potent aliat en la docència i la convivència escolar”, remarca Forn per encoratjar els docents que dubten a l’hora de fer el pas.

mSchools disposa d’una comunitat d’experts de la indústria que dóna suport als docents en aquelles matèries en què ho puguin necessitar. “Tot i que encara queda molta feina per fer, creiem que mSchools està fent un gran avanç a l’hora de normalitzar la integració de la tecnologia a l’aula i els canvis metodològics que això implica. Ajudem la comunitat educativa a entendre el procés de transformació digital per al qual cal estar preparat i els donem el suport i eines imprescindibles per fomentar noves maneres d’ensenyar i aprendre mitjançant aquesta integració”, conclou.