Criatures 06/01/2016

El primer regal de Reis!

2 min

Sóc mestra de primària i he treballat en diverses escoles en els últims anys. Al llarg d'aquest temps he observat com la tecnologia s'ha anat implantant a les aules, beneficiant i enriquint els processos d'aprenentatge de molts alumnes, però no de tots. Aquestes tecnologies però no són adequades per a tots els alumnes, com per exemple per als nens amb necessitats educatives especials. Alguns dispositius resulten massa complicats d'utilitzar i els resulta difícil entendre les activitats proposades, fet que fa que perdin l'oportunitat de millorar i desenvolupar de les seves capacitats i habilitats al màxim. En aquest cas, la tecnologia, lluny d'ajudar, crea noves barreres a l'hora d'accedir als aprenentatges. A l'escola vam provar a adaptar alguns dispositius com l'ordinador o la pissarra digital però vam trobar que, tot i així, teníem moltes dificultats per aconseguir fer-los accessibles a alguns dels alumnes. Era hora de fer un pas més i buscar noves opcions, vaig anar provant nous dispositius fins que vaig provar les tauletes. No ho vaig pensar dues vegades, vaig comprar una, la vaig carregar d'aplicacions i vaig començar a buscar la manera d'utilitzar-la amb els meus alumnes. Vaig començar a treballar amb la tauleta a l'escola al setembre de 2012 amb els alumnes de reforç de llengua i matemàtiques. Va ser una experiència molt emocionant tant per als alumnes com per a mi. Els grups de reforç estan formats per alumnes molt desmotivats i amb dificultats per adquirir els aprenentatges, molt poca autonomia i baixa autoestima. Vaig iniciar el projecte treballant el càlcul mental amb aplicacions de matemàtiques per tauleta i en pocs mesos els meus alumnes van millorar lleugerament els seus resultats, però el més important va ser que em paraven pels passadissos per demanar-me seguir fent activitats de càlcul. Van trobar una motivació que els feia voler seguir aprenent, seguir millorant, van aprendre a acceptar l'error com a part del procés d'aprenentatge, sense desanimar-se, intentant-ho de nou. Fa un temps vaig crear el blog iPads i Autismo, una plataforma on es mostra el treball que estem realitzant a l'escola, donem veu a famílies i professionals amb experiències similars, informem sobre el trastorn i realitzem un treball de sensibilització social que té com a objectiu principal aconseguir la inclusió digital de les persones amb necessitats educatives especials, ja que així podem millorar la seva integració escolar, social i laboral. Tenir presència a la web i a les xarxes socials m'ha permès aprendre i compartir idees, recursos i experiències amb moltes persones amb les que tinc inquietuds comuns i sobretot mestres i famílies. Avui inicio un nou camí amb aquesta pàgina que ben segur que em durà a llocs ben inesperats i des d’on compartiré noves idees i recursos. Gràcies al diari Ara per oferir-me aquest raconet, el meu primer regal de Reis! @iPadsyAutismo

stats